Logo
WiadomościAktualnościNa londyńskie błoto

Na londyńskie błoto

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Brytyjski Rover odkrywa coraz to nowe tereny - tym razem jest to..

. miejski gąszcz. "Dziki" świat, który potrzebuje wielofunkcyjnych i gotowych na wszystko aut. Czy obudowany plastikowymi nakładkami z szarego tworzywa Rover 25 jest gotów stanąć do walki o caraz bardziej wymagającego klienta? Aby samochód wyglądał jeszcze bardziej bojowo, obok zderzaków, szerokich listew na bokach, karoseria została o 4 cm wyżej zawieszona niż w klasycznej wersji Rovera 25. Żegnajcie parkingowe rysy i wgniecenia!Czy samochód pomoże brytyjskiej firmie wyjść z kryzysu? Sprzedaż aut tej marki w Europie nie należy niestety do wysokich. Na największym rynku niemieckim w zeszłym roku Rover sprzedał 5200 aut. Przy Streetwisie szefostwo firmy jest ostrożne - zakłada rocznie sprzedawać 500 sztuk, z czego ponad połowa ma być wyposażona w benzynowy silnik 1.4 o mocy 103 KM. Reszta ma przypaść w udziale turbodieslowi o pojemności 2 litrów i mocy 101 KM - jednostka wyposażona w pompę rozdzielaczową została opracowana jeszcze wspólnie z byłym partnerem Rovera - niemieckim BMW.Bardzo wygodne sportowe siedzenia są doskonale wyprofilowane i bez problemu powinny utrzymać kierowcę i pasażera nawet na najbardziej ostrych zakrętach. Do przeniesienia napędu użyto klasycznej, 5-stopniowej skrzyni manualnej. Trzeba przyznać Roverowi, że przy projektowaniu wnętrza Streetwise'a firma zadbała też o małe, ale ważne drobiazgi - elektryczne włączniki szyb zostały otoczone aluminiowymi pierścieniami, a z tyłu pasażerowie mają dwa oddzielne fotele. W Niemczech samochód w podstawowej wersji ma kosztować 15 995 euro.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki