Mimo popularności i krótkiej obecności na rynku zafundowano autu lifting. Nadwozie otrzymało nową atrapę chłodnicy, inaczej przetłoczone zderzaki z wlotami powietrza z przodu, zmienione światła tylne oraz chromowane klamki. Inna forma zderzaka zmniejszyła długość auta o 55 mm. Wersja Sport wydaje się być najbardziej atrakcyjna stylistycznie dzięki wbudowanym w relingi reflektorom oraz zintegrowanemu spoilerowi. Dzięki zastosowaniu nowych materiałów wygłuszających pod przednią klapą, za kokpitem i pod podłogą do wnętrza Nissana dociera tylko cichy szum opływającego powietrza. Najpoważniejsze zmiany stylistyczne przeszła centralna część kokpitu. Pojawił się duży, 7-calowy ekran DVD, na którym mogą być wyświetlane informacje z systemu nawigacji. Przyciski systemu All Mode 4x4 zastąpiło duże pokrętło. Ponadto tapicerka i materiały zastosowane do wykonania kokpitu mają znacznie wyższą jakość. Główną modernizacją mechaniczną jest nowy turbodiesel 2.2 dCi z wtryskiem Common Rail o mocy 100 kW (136 KM). Zastąpił on dotychczas montowaną, słabszą, 114-konną jednostkę wysokoprężną. Pozostałe dwa silniki benzynowe to: 2.0/140 KM oraz nieobecny do tej pory w ofercie na nasz rynek 2,5-litrowy o mocy 165 koni, który można łączyć z przekładnią automatyczną.Do wyboru będą trzy poziomy wyposażeniowe: Comfort, Sport i Elegance, ten ostatni tylko z najmocniejszym motorem. Także jedynie w tej wersji silnikowej będzie dostępne ESP+ - system kontroli trakcji i stabilności, który monitoruje przyczepność kół i nie dopuszcza do niekontrolowanej zmiany kierunku jazdy. Sprawne przemieszczanie się w terenie gwarantuje sprawdzony system All Mode 4x4. Pozwala on na uruchamianie poszczególnych rodzajów napędu, bez potrzeby zatrzymania pojazdu. Sprzedaż ulepszonej wersji modelu X-Trail w Europie już się rozpoczęła, u nas samochód będzie dostępny wiosną przyszłego roku, wtedy poznamy cenę auta.
Galeria zdjęć
Na szczycie...
Na szczycie...
Na szczycie...