Wiosną 2010 roku podczas salonu samochodowego Auto China Chevrolet zaprezentował vana, który wykorzystuje napęd hybrydowy z modelu Volt. Według ostatnich doniesień prasowych Amerykanie być może już podczas Detroit Motor Show (15-23 styczeń) przedstawią wersję produkcyjną konceptu, znanego dotychczas pod nazwą Chevrolet Volt MPV5.
Z ekonomicznego punktu widzenia nie byłaby to żadna niespodzianka – większa liczba sprzedanych samochodów to przecież szybszy zwrot kosztów poniesionych przy opracowaniu innowacyjnego napędu. Europejski przedstawiciel koncernu GM potwierdził, że planowany jest również crossover oraz wersja pięciodrzwiowa nadwozia Volta, który w Europie sprzedawany jest jako Opel Ampera. W Internecie krążą nawet plotki, że samochód ma się nazywać Chevrolet Amp.
Amp, podobnie jak jego starsi bracia, będzie napędzany 150-konnym silnikiem elektrycznym, który w trybie czysto elektrycznym umożliwia jazdę do 50 km. Po tym dystansie do akcji wkracza benzynowa jednostka o pojemności 1,4 l, która ładuje przy okazji akumulatory. Chevrolet podaje, że maksymalny zasięg Ampa to 480 km, zaś prędkość maksymalna 160 km/h.
Niewiele wiadomo na temat ceny elektrycznego vana. Amp będzie na pewno droższy od Volta czy jego klona Opla Ampery. Ta ostatnia kosztuje w Niemczech od 42 900 euro (ok. 170 tys. zł).