Najnowsza Corsa zużywa jedynie 4,9 l/100 km, co przekłada się także na obniżoną emisję szkodliwych związków w spalinach (silnik emituje zaledwie 118 gramów dwutlenku węgla na kilometr). Takie rezultaty udało się osiągnąć inżynierom z międzynarodowego centrum rozwoju z Rüssels-heim, bez wpływu na codzienną użyteczność samochodu. W Niemczech nowa Corsa jest oferowana w tej samej cenie co podstawowy model 1.0 z półautomatyczną przekładnią Easytronic. Zmiany wersji Eco objęły przede wszystkim aerodynamikę - dołożono spoiler dachowy, listwy na progi, pod podwoziem zastosowano specjalną osłonę zmniejszającą zawirowania. Na koła trafiły specjalne plastikowe kołpaki, które też wpływają na opór aerodynamiczny. Oprócz tego obniżono karoserię o 10 mm. Wszystkie te zabiegi spowodowały zmniejszenie współczynnika oporu powietrza z 0,32 przy seryjnym aucie do poniżej 0,30 (Eco). Od strony napędu za oszczędności w głównej mierze odpowiedzialna jest skrzynia biegów Easytronic. W porównaniu ze zwykłą Corsą 1.0 przekładnia ma inną charakterystykę. Największe zużycie paliwa odnotowuje się przy nieumiejętnym ruszaniu. Postanowiono więc inaczej zaprogramować moment zmiany biegu na wyższy (wcześniej niż przy normalnej skrzyni Easytronic). Nie wpłynęło to jednak na sprint do "setki" ani na prędkość maksymalną (157 km/h). W aucie zastosowano także opony o niskim oporze toczenia o wymiarze 175/65 R 14. Inżynierowie Opla nie zdecydowali się na modyfikacje 3-cylindrowego silnika. Aby zmniejszyć wewnętrzne opory, zastosowano olej o specyfikacji 0W30, który jest też stosowany w nowej Vectrze. "Mieliśmy i tak dużo szczęcia z doborem modelu do usprawnień - mówi kierownik projektu Martin Holzhofer. - Samochód o 3-cylindrowym silniku nawet w wersji podstawowej spala 5,6 l/100 km. Poza tym seryjnie jest montowane elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy, które wpływa na zużycie paliwa tylko wtedy, gdy kierowca kręci kierownicą". Corsa Eco jest sprzedawana w Europie Zachodniej w wersji 3- i 5-drzwiowej.
Najoszczędniejsza
Po Astrze Eco 4 firma zdecydowała się przyjrzeć bliżej także mniejszemu modelowi w celu oszczędności zużycia paliwa. Efektem jest stworzenie Corsy Eco - najoszczędniejszego auta w swojej klasie.