Auto Świat Wiadomości Aktualności Najpotężniejsze w historii

Projektuje nadwozia w modnym, minimalistycznym stylu, do których wprowadza coraz mocniejsze silniki. Jest to sposób na zmianę obrazu marki w świadomości klientów przy jednoczesnym utrzymaniu ekskluzywności produktu. W przypadku modeli S60 R i V70 R szczęśliwy posiadacz takiego auta nie musi stresować się jak przeciętny amator motoryzacji, który z dużym prawdopodobieństwem może usłyszeć: "Patrz tato, taki jak nasz!". Szwedzki koncern ograniczył liczbę obu aut. Tajemnicą jest - do ilu. Volvo spodziewa się sprzedać 7 tys. "erek" w ciągu roku.Przy pierwszym kontakcie z S60 R i V70 R dochodzimy do wniosku, że samochody w nieznacznym stopniu różnią się od wersji "cywilnych". Miłośnicy sportowych udziwnień powinni zadowolić się bolidem, w którym uśpioną moc 300-konnnego silnika zdradzają: niewielki spoiler, pięcioramienne felgi, podwójne końcówki rur wydechowych, czarna krata wlotu powierza do chłodnicy oraz przeraźliwy ryk towarzyszący przyspieszeniu. R2, czyli jeden silnik w obu modelachTurbodoładowany pięciocylindrowiec to najmocniejszy motor, jaki kiedykolwiek Volvo oferowało. Samochód jest napędzany jednostką o pojemności 2,5 litra. Moc 300 koni auto osiąga przy 5000 obr./min, a 400 Nm silnik dysponuje już przy 1950 obr./min (w przedziale od 1950 do 5000 obr./min). To właśnie tak wysoki moment i napęd na obie osie pozwalają na przyspieszenie do "setki" w niecałe 6 sekund. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Przy takich osiągach liczy się szybka reakcja układu kierowniczego. Elektroniczne systemy zapewniają maksimum wspomagania przy parkowaniu, natomiast przy jeździe z dużą prędkością ogranicza się ono do minimum.S60 R oraz V70 R mogą być wyposażone w pięciostopniowy automat Geartronic lub w 6-biegową, manualną przekładnię. W pierwszym przypadku elektronika uwzględnia styl jazdy kierowcy i dostosowuje przełożenia do obrotów silnika. Natomiast dźwignia mechaniczna dzięki krótkim skokom jest bardziej odpowiednia do sportowej jazdy. Komputer ustawia aktywne zawieszenie - amortyzatory otrzymują aktualne dane 500 razy na sekundę. Każdy zakręt to przyjemnośćPonadto kierowca za pomocą przełączników może wybrać tryb jazdy: sportowy, komfortowy lub sportowy zaawansowany. W wytwornie urządzonym, wyciszonym wnętrzu nie może zabraknąć skóry, sportowe fotele są obowiązkowo wygodne. Znawcy marki dostrzegą ciemnobłękitne tło zegarów, których stylizacja nawiązuje do chronometrów.V70 R jest montowane w szwedzkiej fabryce w Torslanda, zaś S60 R w belgijskim Gent. Jeszcze nie ustalono, ile będą kosztowały w Polsce najsilniejsze modele Volvo.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków