W tym miesiącu w San Francisco ruszy pilotażowy program Volvo obejmujący trzystu właścicieli modeli XC90 i S90. Szwedzki producent, po wnikliwych badaniach potrzeb klientów, postanowił uruchomić program, który sprawi, że codzienne życie kierowców stanie się łatwiejsze.
Właściciele Volvo biorący udział w pilotażowym programie mogą użyć aplikacji, która zidentyfikuje dostępne usługi conscierge w najbliższej okolicy i pomoże je zamówić. Zamówienie jest automatycznie wysyłane do autoryzowanego partnera Volvo, który zajmie się kompleksowo autem.
Aplikacja pozwala na użycie “jednorazowego” cyfrowego kluczyka, który zostaje przypisany do dostawcy usługi. Kiedy usługa zostanie zakończona, samochód zostanie zablokowany, a funkcjonowanie cyfrowego kluczyka zostaje zdezaktywowane. Samochód może zostać zwrócony tam, skąd został zabrany lub może być dostarczony w inne, wyznaczone przez klienta miejsce.
„Proszę sobie wyobrazić, że przyjeżdżam do pracy tak jak codziennie, wychodząc z niej i wracając do domu mamy umyty i zatankowany samochód, a do tego jeszcze po przeglądzie. Taki rodzaj usług chcemy świadczyć naszym klientom. Nasze badania pokazały, że w ciągu tygodnia przeciętnemu użytkownikowi takie czynności zajmuje kilka godzin. Chcemy zwrócić ten czas kierowcom Volvo, którzy będą go mogli wykorzystać na przyjemniejsze rzeczy niż zwiedzanie stacji benzynowej, czy myjni” – powiedział Björn Annwall, Senior Vice President, Global Consumer Experience Volvo Car Group.
Badania, które przeprowadziło Volvo pokazały, że ponad 70 proc. klientów chciałoby mieć możliwość tankowania samochodu przez taką usługę, 56 proc. z nich chciałoby móc oddawać samochód na okresowy przegląd w systemie door-to-door, a prawie połowa badanych życzyłaby sobie o dostarczenie auta w wybrane wcześniej miejsce.
„Nasze podejście jest proste – chcemy sprawić, aby życie kierowców stało się prostsze. Do pomocy zaprzęgliśmy najnowsze technologie łączności i łatwą w użyciu aplikację. Jesteśmy otwarci i elastyczni w podejściu do nowych rozwiązań i z dużym entuzjazmem podchodzimy do współpracy z nowymi partnerami. To dopiero początek innowacji” – powiedział Anders Tylman-Mikiewicz, Vice President Consumer Connectivity Services Volvo Car Group.