Ich głównym zadaniem jest ochrona głowy i górnej części tułowia. Podczas crash-testów bardzo często okazuje się jednak, że na poważne obrażenia narażone są nogi, zwłaszcza w okolicy kolan. Volvo, lider w technice wpływającej na bezpieczeństwo, znalazło sposób na minimalizację ryzyka zranienia nóg pasażerów przednich siedzeń. Poduszka powietrzna otwierająca się w dolnej części deski rozdzielczej ma wyeliminować ewentualne uszkodzenia ciała. Na razie firma nie zdecydowała się, w którym modelu rozwiązanie to znajdzie seryjne zastosowanie. DaimlerChrysler chce zadbać bardziej o nasze zdrowie. Przy małych parkingowych uderzeniach o uszkodzeniu ciała mowy być nie może. Druga generacja czujników parkowania nie będzie się już posługiwała miniradarami - tym razem do ochrony przed uderzeniem zaprzęgnięte zostaną fale radiowe, co zapewni szybsze i bardziej precyzyjne działanie systemu. Przy ryzyku kontaktu z przeszkodą urządzenie będzie uruchamiać automatycznie hamulce (w produkcji od 2005 roku).
Nie tylko poduszki
Poduszki powietrzne są coraz powszechniejsze. Nawet niewielkie auta, które do tej pory w ogóle nie były w tego typu urządzenia wyposażane, mogą mieć teraz do 6 airbagów, luksusowe limuzyny nawet do 10.