Walka o prymat wśród producentów najbardziej luksusowych aut nie ustaje. Jednak nadal na czele utrzymuje się niemieckie trio – BMW, Audi i Mercedes-Benz. W pierwszym kwartale 2015 r. najwięcej aut sprzedało BMW – 932 041 egz., co stanowi 5,1 proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2014 r.

Można oczekiwac wyrównanego pojedynku o pozycję wicelidera, gdzie wyraźnie Mercedes-Benz zbliża się do Audi. Natomiast prymat BMW w tym momencie pozostaje poza dyskusją.

Na drugie półrocze producenci przygotowali nowe modele, które mogą spowodować nieoczekiwane zmiany. Audi odświeża generacje swoich kluczowych modeli (m.in. A4). Ten propducent odnosi wciąż sukcesy na rynku chińskim, który w ostatecznym rozrachunku może zadecydować o końcowym wyniku rywalizacji gigantów.

BMW może się pochwalić miesięcznym wzrostem sprzedaży modelu X5 aż o 33,8 proc., a Mercedes-Benz liczy na GLA i GLK, które sprzedają się znakomicie i mają znaczny udział w globalnej sprzedaży samochodów tej marki.

Sprzedaż luksusowych marek w I półroczu 2015 r.
Marka Audi BMW Mercedes-Benz
Sprzedaż 6/2015 [egz.] 157.450 172.437 169.616
Zmiana 2014/2015 [%] +1,3 +5,0 +19,3
Sprzedaż 1-6/2015 [egz.] 902.400 932.041 898.425
Zmiana 2014/2015 [%] +3,8 +5,1 +14,7
Europa 1-6/2015 [egz.] 419.900 488.098 392.528
Zmiana 2014/2015 [%] +2,4 +9,4 +11,2
Chiny 1-6/2015 [egz.] 273.853 230.601 165.321
Zmiana 2014/2015 [%] +1,9 +2,5 +21,6
USA 1-6/2015 [egz.] 93.615 198.883 164.970
Zmiana 2014/2015 [%] +11,0 +9,6 +8,8