W Nissanie 370Z Roadster zastosowano więcej wyrafinowanych rozwiązań niż w jakimkolwiek wcześniejszym kabriolecie Z - takich jak standardowy inteligentny kluczyk Nissan Intelligent Key, a także opcjonalne podgrzewane i wentylowane fotele siatkowe, moduł Bluetooth do podłączenia telefonu w trybie głośnomówiącym, radio satelitarne i zaawansowany system nawigacyjny Nissan z twardym dyskiem o pojemności 9,3 GB do zapisywania plików muzycznych.
Nissan 370Z Roadster oparty jest na obecnej generacji Nissana 370Z Coupe (która zadebiutowała w styczniu 2009). Z cieszącym się uznaniem Nissanem Z Coupe auto dzieli silnik, układ przeniesienia napędu, platformę i większość głównych podzespołów.
W samochodzie zastosowano liczne supernowoczesne rozwiązania technologiczne, takie jak silnik V6 DOHC o mocy 332 KM i pojemności 3,7 litra z bezstopniową regulacją faz rozrządu (VVEL), 7-biegową przekładnię automatyczną lub 6-biegowa przekładnia manualna o skróconych przełożeniach z opcjonalnym układem SynchroRev Match (pierwsza na świecie przekładnia manualna z systemem synchronizacji redukcji biegu z prędkością obrotową silnika), wyrafinowane niezależne zawieszenie czterech kół, wentylowane hamulce tarczowe wszystkich czterech kół oraz lekka i sztywna konstrukcja nadwozia.
Nissan 370Z Roadster różni się od Nissana Z Coupe specjalnymi podwyższonymi oparciami foteli, wzmocnioną konstrukcją nadwozia oraz składanym dachem, który zaprojektowano ze szczególnym uwzględnieniem trzech aspektów: uzyskanie jednakowo smukłej sylwetki nowego modelu zarówno przy złożonym, jak i rozłożonym dachu, prostota obsługi ograniczającej się wykonania jednej czynności przy składaniu lub rozkładaniu dachu oraz zapewnienie przyjemności z jazdy z otwartym nadwoziem przy jednoczesnym ograniczeniu turbulencji wywołanych pędem powietrza i utrzymaniu komfortu cieplnego dla kierowcy i pasażera.
Wiernie ze sportowymi tradycjami "Zetek" wnętrze modelu Nissan 370Z Roadster jest całkowicie podporządkowane potrzebom kierowcy. Zgodnie z trzywarstwową koncepcją, poszczególne elementy znajdują się w zasięgu ręki i pogrupowane są według tego, jak kierowca odczytuje informacje i obsługuje przełączniki. Dzięki temu kierowca czuje pełną więź z pojazdem niezależnie od trasy i od tego, czy podróżuje z otwartym czy zamkniętym dachem.