Po emisji akcji przez MMC, Nissan wykupi 34% udziałów w Mitsubishi za kwotę 237 miliardów jenów, stając się większościowym udziałowcem spółki. Ten strategiczny sojusz rozszerzy istniejące już partnerstwo pomiędzy Nissanem i Mitsubishi, w ramach którego te dwie firmy współpracowały ze sobą przez ostatnie pięć lat. Obie firmy zgodziły się na współpracę w zakresie zakupów, wspólnych płyt podłogowych, dzielenia się technologiami, wspólnego wykorzystania fabryk oraz rozwijania potencjału rynków.

Carlos Ghosn, prezes i dyrektor generalny Nissan Motor Co., Ltd., powiedział: „Jest to przełomowa transakcja oraz sytuacja, w której zyskuje zarówno Nissan, jak i Mitsubishi Motors. W ten sposób stworzymy nową, dynamiczną siłę na rynku samochodowym, która będzie intensywnie współpracować i tworzyć znaczące synergie. Będziemy największym udziałowcem MMC, szanując ich markę, historię i zwiększając perspektywy ich rozwoju. Będziemy wspomagać MMC w ich zmaganiach z wyzwaniami i przywitamy ich jako nowego członka rodziny naszego powiększonego sojuszu.”

Osamu Masuko, członek zarządu i prezydent MMC powiedział: „W trakcie swojej długiej historii udanych aliansów Nissan Motor zyskał dużą wiedzę na temat maksymalizowania korzyści z partnerskich sojuszy. To porozumienie stworzy długoletnią wartość potrzebną obydwu firmom do dalszego rozwoju. Osiągniemy cele pogłębiając nasze strategiczne partnerstwo, w tym także dzieląc się zasobami takimi, jak prace rozwojowe oraz wspólne sieci dostawcze.”

Transakcja jest ściśle związana z podpisaniem ostatecznej umowy sojuszniczej, co ma nastąpić do końca maja 2016 roku, a także podpisaniem umowy akcjonariuszy z obecnymi udziałowcami Mitsubishi Group w MMC oraz zgodami ustawodawczymi. Oczekuje się, że nastąpi to pod koniec roku. MMC i Nissan oczekują, że Mitsubishi Heavy Industries, Mitsubishi Corporation oraz The Bank of Tokyo - Mitsubishi UFJ zachowają swoje znaczne udziały akcyjne w Mitsubishi Motors i będą wspierać nowy sojusz.

Decyzja Nissana, by pozyskać strategiczne udziały w MMC, sygnalizuje najnowszy etap ekspansji w jego modelu sojuszniczym zbudowanym wokół 17-letniego powiązania kapitałowego z Renault. Nissan również pozyskał udziały i nawiązał partnerstwa z innymi grupami samochodowymi, w tym z firmą Daimler oraz AvtoVaz.