Nissan dba o to, by w swoich kolejnych modelach uwzględniać dwie ważne cechy: elektromobilność i jazdę autonomiczną. W Qashqaiu po kuracji odmładzającej wzięto pod uwagę, przynajmniej na razie, jedną z nich: już za niespełna rok jako opcja będzie dostępny system ProPILOT, który stanowi pierwszy krok do stworzenia w przyszłości auta w pełni autonomicznego. W Qashqaiu będziemy zatem mogli mieć na pokładzie systemy, które będą samodzielnie sterować pedałem gazu i hamulca, a także kierownicą, utrzymując się w pasie ruchu m.in. na autostradach. To duże ułatwienie dla kierowcy zarówno podczas szybkie jazdy, jak i w miejskich korkach.
Przedstawiciele Nissana podkreślają, że już od momentu wprowadzenia na rynek nowego Qashqaia w 2007 roku, nieustannie myśleli o tym, by wprowadzać w tym modelu maksimum nowoczesnych technologii, jednocześnie zachowując rozsądne ceny. Odnowiony model to kolejny przykład tego sposobu postępowania.
Duże zmiany poczyniono też w kabinie samochodu. Przede wszystkim poprawie uległa jakość materiałów: plastików i miękkich obić. Nissan chce, by Qashqai coraz częściej postrzegany był jako model z pogranicza klasy premium. Właśnie z tego powodu pojawi się w ofercie nowy poziom wyposażenia Tekna+, m.in. z wysokiej klasy skórzaną tapicerką. Inna nowość to koło kierownicy – z chromowanymi wstawkami dodającymi elegancji.
Gruntownie zmodernizowano też system multimedialny NissanConnect wraz z odbiornikiem cyfrowym DAB i nawigacją satelitarną. Interfejs użytkownika jest teraz nowocześniejszy, bardziej przejrzysty oraz intuicyjny. Interesująca oferta dla fanów dobrego brzmienia to z kolei system firmy BOSE z siedmioma głośnikami.
A jakie zmiany poczyniono w wyglądzie nadwozia? Nie są one rewolucyjne, lecz dostosowują sylwetkę Qashqaia do standardów, w jakie wpisują się kolejne nowe modele tej marki. Mamy więc przede wszystkim nowy grill w kształcie litery „V”. Są też zmodyfikowane zderzaki, maska silnika, a także zestawy świateł – reflektorów, przeciwmgielnych i do jazdy w dzień.
Nissan podkreśla też, że dopracowano układ jezdny i zawieszenie odnowionego Qashqaia. Auto nadal znakomicie się prowadzi, a przy tym ma zapewnia jeszcze większy komfort i lepszą skuteczność amortyzowania nierówności. Przy tym – jak zapewnia Nissan – na krętych drogach Qashqai ma być zwinny niczym samochody kompaktowe. Ma być też cichszy z punktu widzenia pasażerów – m.in. dzięki grubszym szybom z tyłu i lepszym materiałom wygłuszającym. W sumie auto ma być więc pod każdym względem lepsze od poprzedniej wersji.
Materiał powstał we współpracy z marką Nissan.