W Nissanie Qashqai i Qashqai+2 w nowej wersji Pure Drive zadebiutuje silnik 1.6 dCi z ręczną skrzynią biegów, który ma zastąpić turbodiesla o pojemności 2 litrów. Osiągi między obiema jednostkami są bardzo zbliżone, przy czym spalanie nowego silnika jest znacznie niższe. Auto z takim źródłem napędu ma emitować według producenta zaledwie 129 g CO2/km przy zużyciu paliwa wynoszącym 4,9 l/100 km.

Nowy motor rozwija moc 130 KM i 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego od 1750 obr./min. Już od przyszłego roku Nissan będzie wyposażał tę wersję Qashqaia w system Start/Stop, który jeszcze bardziej powinien ograniczyć apetyt na paliwo.

„W ciągu nieco ponad czterech i pół roku wyprodukowaliśmy ponad milion Qashqaiów i ich siedmiomiejscowej odmiany Qashqai+2. Zakłady w Sunderland muszą pracować na trzy zmiany, aby zaspokoić popyt na ten samochód. Średnia dzienna produkcja wynosi 1200 egzemplarzy" - powiedział Guillaume Cartier, Wiceprezes ds. Sprzedaży Nissan Europe. „Nowy Qashqai 1.6 dCi Pure Drive, a w szczególności wersja z innowacyjnymi opcjonalnymi systemami Start/Stop i Around View Monitor, umocni naszą pozycję lidera segmentu crossoverów" - dodał Cartier.

Poza nowym silnikiem w ofercie modelu znalazły się także atrakcyjne elementy wyposażenia, w tym po raz pierwszy w segmencie Around View Monitor - system znany z samochodów z wyższej półki. W jego skład wchodzi kilka małych kamer zlokalizowanych na zewnątrz pojazdu, dzięki którym parkowanie i manewrowanie pojazdem staje się dużo łatwiejsze, ponieważ kierowca może obserwować w czasie rzeczywistym otoczenie samochodu „z lotu ptaka". Kolejne urozmaicenie w ofercie zespołów napędowych, to przekładnia bezstopniowa CVT, dostępna z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 l.