Nissan Qashqai+2 bazuje na popularnym modelu Qashqai, przy którego produkcji pracuje od niedawna kolejna zmiana. Qashqai+2 z modelem bazowym zgodny jest jednak tylko po słupek A. Rozstaw osi wydłużył się o 135 mm do 2765 mm, długość zwiększyła się o 211 mm do 4526 mm. Qashqai+2 jest również o 38 mm wyższy, tak więc wysokość nadwozia wynosi 1643 mm. Zmiany przejawiły się większą przestrzenią nad głowami pasażerów (+ 16 mm z przodu i + 10 mm w ostatnim rzędzie) i wydłużeniem miejsca w drugim rzędzie o 23 mm. Również tylne drzwi zostały zwiększone. Po przeprowadzonych zmianach masa auta jest o 100 kg wyższa.
Trzeci rząd siedzeń przeznaczono dla osób o wzroście do 1,6 m, tak więc w praktyce będą tu podróżowały raczej dzieci bądź osoby o niskim wzroście. Fotele można ukryć w podłodze bagażnika. W pięciomiejscowej konfiguracji przestrzeń bagażowa wynosi 500 l, czyli o 90 litrów więcej niż w podstawowym Qashqai.
Dla Qashqai+2 przeznaczono dwa silniki benzynowe o pojemności 1,6 i 2,0 l i dwie jednostki wysokoprężne 1,5 i 2,0 l. Benzynowy silnik 1,6 oferowany będzie z 5-biegową manualną skrzynią biegów, pozostałe jednostki zblokowano z przekładnią 6-biegową. Napęd na wszystkie koła dostępny jest opcjonalnie dla obu silników 2-litrowych. Wersję benzynową 2,0 4x4 można zakupić również z przekładnią CVT, a diesla 2,0 dCi 4x4 z 6-biegowym automatem.