Plebiscyt został zorganizowany przez Stowarzyszenie Szkockich Autorów Tekstów Motoryzacyjnych (ASMW).

Tegoroczna nagroda to kolejne potwierdzenie słuszności śmiałej decyzji Nissana o zerwaniu ze stereotypem samochodów rodzinnych i skonstruowaniu crossovera łączącego atuty rodzinnego hatchbacka oraz samochodów typu MPV i SUV.

Jako pierwszy rodzinny crossover, Qashqai+2 czyni tę koncepcję dostępną dla jeszcze szerszego grona klientów.

Przemawiający na ceremonii wręczenia nagród prezes ASMW powiedział, że Qashqai jest jednym z prawdziwych sukcesów w najnowszej historii motoryzacji.

- Zapotrzebowanie nigdy nie było tak wielkie i nietrudno zrozumieć, dlaczego to auto jest tak popularne. Doskonale radzi sobie w każdychwarunkach, a pod względem wyglądu niewielu rywali może mu dorównać - powiedział. Jakość wykonania i zastosowanych materiałów jest niespotykana w tym segmencie, a na siedmiomiejscową odmianą opracowaną w ramach ewolucji modelu z pewnością zdecydujesię wiele rodzin.

O niezwykłej popularności Qashqaia świadczy liczba ponad 250 000 egzemplarzy sprzedanych w całej Europie od rynkowej premiery w marcu 2007 r. Jeszcze bardziej funkcjonalny, dający tyle samo przyjemności z jazdy i równie atrakcyjny stylistycznie większy Qashqai+2 ma wszelkie szanse na powtórzenie sukcesu pierwowzoru.

- ASMW dokonało idealnego wyboru – powiedział Paul Willcox, dyrektor zarządzający Nissan Motor (GB) Ltd. „Bardzo cieszymy się z tej pierwszej nagrody dla modelu Qashqai+2, która potwierdza słuszność naszej decyzji o kontynuacji udanej formuły pięciomiejscowego Nissana Qashqai poprzez wprowadzenie jeszcze bardziej przestronnej i uniwersalnej odmiany bez uszczerbku dla cech, które zapewniły taką popularność oryginalnej wersji tego auta Już zauważamy wyjątkowo pozytywne reakcje na model Qashqai+2 wśród klientów, którzy nie wzięliby pod uwagę mniejszej wersji.