Nissan Sales Central & Easter Europe - regionalna struktura Nissana - wprowadza projekt Qashqai Commando w czterech podległych sobie krajach: Polsce, w Czechach, na Węgrzech i na Słowacji.
Qasqai to najlepiej sprzedający się SUV w Europie. Od marca 2007, kiedy to rozpoczęła się sprzedaż, ponad 376 000 aut znalazło swych nabywców w Europie. W czterech krajac regionu sprzedano ponad 11 700 Qashqai'ów do końca czerwca 2009 r. (w tym 5 946 sprzedano w Polsce)
Qashqai Commando to team parkurowy, 3 samochody oklejone w specyficzny sposób i grupa animatorów. Qasqai Dj to kolejna atrakcja akcji - jego unikalny system nagłośnieniowy, hydraulicznie sterowane wysuwane drzwi i zintegrowana konsola DJ'a stają się atrakcją samą w sobie. Akcja składać się będzie z 30 jednodniowych pokazów miejskich i imprez dealerskich, które będą miały miejsce w największych miastach regionu. 16 z nich wydarzy się w Polsce.
Każdego dnia imprezy punkty dealerskie będą otwarte w wydłużonych godzinach, auta testowe będą do dyspozycji, klienci będą mogli zapoznać się ze sztuką miasta, jaką jest parkur, wziąć udział w konkursach i otrzymać okolicznościowe pamiątki. 200 pierwszych klientów otrzyma nieśmiertelniki Qashqai Commando. Dodatkowo, wszyscy ci, którzy zamówią samochód w dniu imprezy otrzymają specjalny pakiet akcesoriów o wartości ok. 3 tys. zł.