Przed osiemnastu miesiącami Nissan wprowadził model Qashqai do nowego segmentu europejskiego rynku motoryzacyjnego - leżącego między tradycyjnymi hatchbackami a kompaktowymi SUV-ami.

Qashqai był pierwszym w Europie kompaktowym crossoverem i odniósł taki sukces, że w fabryce trzeba było uruchomić trzecią zmianę, aby nadążyć za popytem.

Nissan jest prawdziwym pionierem samochodów tego typu. Koncern wyprzedzając wyraźnie konkurencję, ma już następną odmianę crossovera: auto dla aktywnych rodzin i całkowicie nowy, luksusowy model Murano.

Ideą, której owocem jest pierwszy Qashqai, obecnie zaś zastosowaną w Qashqai+2, było stworzenie samochodu, który miałby zalety aut z trzema rzędami siedzeń i rodzinnych hatchbacków, a zarazem byłby pozbawiony ich wad. Dlatego też dynamika, łatwość prowadzenia i poziom komfortu są takie, jak w dopracowanych modelach hatchbacków, a do tego ma zaletę w postaci praktycznego wnętrza, właściwego dla większych samochodów.

Od modeli MPV i hatchbacków tym jednak się różni, że w przeciwieństwie do nich, ma wpadający w oko, atrakcyjny design nadwozia i wnętrza. Do tego zaś dochodzi jeszcze trzeci rząd siedzeń dla tych klientów, którzy poprzednio jeździli kompaktowymi SUV-ami. Qashqai+2 wnosi elegancję i wyrafinowanie, o jakich wcześniej nie było mowy pośród tak praktycznych i wszechstronnych samochodów.

Qashqai+2, podobnie jak jego poprzednik, powstał w Londynie, w ośrodku Nissan Design Europe i wyróżnia się mocną sylwetką, tak zaprojektowaną, by samochód sprostał trudom jazdy w mieści, przy tym jednak jego wygląd nie jest agresywny.

Wrażenie twardości łagodzą tu nieco sportowe akcenty, dzięki którym samochód przypadnie do gustu różnorodnym klientom. Widać wyraźnie, że Qashqai+2 należy do tej samej rodziny - ma identyczny, dynamiczny charakter i robi takie same solidne wrażenie.

Design auta jest jednak wyważony i spójny oraz dzieli rozwiązania stylistyczne z całkowicie nową wersją Murano - w szczególności jest to biegnąca do góry krawędź tylnej, bocznej szyby oraz wznosząca się dolna linia okien bocznych.

Nowy Murano pojawia się w zaledwie trzy lata po europejskim debiucie pierwszej wersji, a w pięć lat po jej wprowadzeniu na rynek Ameryki Północnej.

O ile pierwsza wersja Murano stworzyła całkowicie nowy segment rynku, to nowy model umacnia go na pozycji lidera crossoverów. Autentycznie luksusowe wnętrze, większe wyrafinowanie konstrukcji, lepsze osiągi i bogatsze wyposażenie - w tym po raz pierwszy prezentowany w Europie system Around View Monitor - dają Murano pewne miejsce w kategorii Business Class.

Nowe modele w skrócie

Qashqai+2 to:- więcej przestrzeni;- miejsce dla siedmiu osób;- większy rozstaw osi;- dodatkowa skrytka pod podłogą;- miejsce do schowania w samochodzie trzeciego rzędu siedzeń;- wyjątkowa stylizacja;- wszechstronna oferta.

Nowy Murano to:- wyrafinowana linia nadwozia;- nowe, luksusowe wnętrze;- nowy nowa płyta podłogowa do modeli z napędem na cztery koła;- zmodernizowany silnik 3.5 V6;- przekonstruowana skrzynia biegów CVT;- nowoczesne wyposażenie.