Nowy Opel Corsa OPC, chociaż dysponuje o 15 KM mocniejszym silnikiem, jest jednak tańszy od dotychczas oferowanej wersji. Auto napędzane jest czterocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności skokowej 1.6 l i mocy 207 KM. Dzięki funkcji overboost maksymalny moment obrotowy silnika można chwilowo zwiększyć o 50 Nm, do imponujących 280 Nm. Zamówienia na najmłodszy model OPC będzie można składać już od maja.
„Opel Corsa, najbardziej popularny samochód wśród polskich klientów indywidualnych, będzie teraz dostępny również w wersji usportowionej. Model OPC oferuje jeszcze więcej niż dotychczas: mocniejszy silnik, wyższą prędkość maksymalną i więcej emocji z jazdy samochodem. To najszybsza Corsa w historii.” — mówi Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland Sp. z o.o., podsumowując korzyści dla klientów. „Dla klientów spragnionych naprawdę ekstremalnych wrażeń mamy opcjonalny pakiet OPC Performance, który jeszcze bardziej zwiększa poziom usportowienia tego modelu”.
Corsa OPC to sportowiec w rodzinie małych samochodów. Duże wloty powietrza, wyrazisty kształt pokrywy silnika, wydatny tylny spojler i podwójna końcówka układu wydechowego Remus nie pozostawiają co do tego wątpliwości. Dźwięk turbodoładowanego silnika benzynowego 1.6 wzmocniony odpowiednią akustyką układu wydechowego podkreśla potencjał jednostki napędowej. Według najnowszych pomiarów nowa Corsa OPC przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy — jest więc pod tym względem lepsza o prawie pół sekundy od poprzedniej generacji. Elastyczność na piątym biegu, mierzona czasem potrzebnym na zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h, poprawiła się o 0,3 sekundy i wynosi 6,4 sekundy. Prędkość maksymalna wzrosła o 5 km/h, do 230 km/h. Bezpieczne i pewne prowadzenie nowej Corsy OPC gwarantuje innowacyjna technologia resorowania Frequency Selective Damping (FSD). Doświadczony kierowca może nawet całkowicie wyłączyć ESP, testując możliwości samochodu na granicy przyczepności. Podobnie jak wszystkie modele OPC nowa Corsa pomyślnie przeszła kompleksowy program testów na najtrudniejszym torze wyścigowym świata — Północnej Pętli Nürburgring.
Sportowy klimat panuje również we wnętrzu nowej Corsy OPC. Uwagę zwracają zwłaszcza wyczynowe fotele Recaro, zapewniające optymalne podparcie tułowia nawet w trakcie bardzo dynamicznej jazdy krętą drogą. Całości dopełniają takie detale, jak pokryta skórą i spłaszczona w dolnej części kierownica, dźwignia sterująca sześciobiegową skrzynią OPC o krótkich przełożeniach oraz sportowe nakładki na pedały i charakterystyczny zestaw wskaźników z motywami OPC. Kierowcy ze sportową żyłką nie muszą też rezygnować z licznych opcji łączności. System multimedialny IntelliLink firmy Opel jest dostępny jako opcja. Ułatwia on korzystanie ze smartfonów z systemami Apple iOS i Android na pokładzie Corsy OPC.
Pakiet Performance OPC
Kierowcy oczekujący jeszcze więcej sportowych emocji mogą zamówić Corsę OPC z pakietem Performance, wymagającym dopłaty 10 000 zł (sugerowana cena detaliczna z VAT w Polsce). Cena katalogowa samochodu w Polsce będzie zaczynała się od 90 500 zł. Jednym z jego istotnych elementów jest wielotarczowy mechanizm różnicowy Drexler z mechaniczną blokadą, zapewniający jeszcze lepsze właściwości trakcyjne samochodu z przednim napędem, który nawet w standardowej konfiguracji ma pod tym względem wzorową charakterystykę.
W skład pakietu wchodzą także 18 calowe koła z zapewniającymi doskonałą przyczepność oponami Michelin, zawieszenie o jeszcze bardziej sportowych nastawach, a także wyczynowy układ hamulcowy Brembo z 330 milimetrowymi tarczami z przodu gwarantującymi skuteczne wytracanie prędkości nawet w tak ekstremalnych warunkach, jakie panują na Północnej Pętli Nürburgring. Corsa OPC z pakietem Performance jest ekstremalnie usportowioną wersją modelu.