Rumuński zakład Forda produkuje aktualnie dwa modele – EcoSport i B-Max. Od 2017 roku dołączy do nich nowa generacja Forda Ka, który aktualnie produkowany jest w zakładzie FCA w Tychach.

Nie jest tajemnicą, że Ford ma w Rumunii od pewnego czasu problemy z wykonaniem planów produkcyjnych. Aktualnie rocznie powstaje tutaj 50 tys. aut, a kolejny model może pomów w osiągnięciu 200 tys., a docelowo do 300 tys. aut rocznie. To pozwoliłoby na osiągnięcie rentowności.

Zakład w Craiovej w 2015 roku wyprodukował 46 315 egz. Forda B-Max, co oznacza 14 proc. spadek w porównaniu z analogicznym okresem 2014 r.. W tym samym okresie sprzedaż Forda Ka osiągnęła 48 603 egz., co oznacza 8 proc. spadek. Trzeci z modeli Ford EcoSport w Europie znalazł tylko niewiele ponad 40 tys. nabywców.

Z całą pewnością te wyniki są dalekie od planów zakładanych przez producenta.

Frod rozpoczął produkcję w Rumunii w 2009 roku. Pierwszym modelem był Transit Connect, którego produkcję przeniesiono do Hiszpanii. Poza samochodami w Craiovej powstają silniki: 1.0 EcoBoost i 1.5 EcoBoost, które montowane są do modeli B-Max i Modeno.