Dwa francuskie magazyny motoryzacyjne - L'Automobile oraz L'Auto-Journal - przetestowały Lagunę GT. Nowy model Renault, wyposażony w innowacyjny układ Active Drive z czterema kołami skrętnymi, porównano z silną konkurencją, oceniając osiągi, komfort jazdy oraz zwinność i bezpieczeństwo.

Laguna GT vs. Peugeot 407

Podczas pokonywania zacieśniających się zakrętów, Laguna GT okazała się o 6km/h (10%) szybsza, niż Peugeot 407. Laguna GT uzyskała również bardzo dobry wynik przy hamowaniu asymetrycznym. Droga hamowania przy prędkości 70 km/h wyniosła 47 m bez konieczności korygowania toru jazdy za pomocą kierownicy.

Laguna GT vs. Subaru Impreza

Subaru osiąga o 1 m krótszą drogę hamowania, wymaga jednak lekkiego skrętu kierownicą (1/8 obrotu). Renault Laguna GT wykonuje samodzielnie "całą pracę". Na śliskiej nawierzchni Laguna GT pokonywała zakręt o 4 km/h szybciej niż Subaru. W "teście łosia" była szybsza o 5 km/h. Zacieśniający się zakręt pokonywała z łatwością od 5 km/h (na mokrej nawierzchni) do 6 km/h (na suchej nawierzchni) szybciej niż Subaru.

Laguna GT vs. Porsche Boxter S

Dziennikarze porównujący Lagunę GT z Boxterem uznali, że Renault prowadzi się łatwiej, a przy tym cechuje się lepszą przyczepnością. Już w wersji z napędem na 2 koła Laguna lekko wyprzedza Porsche przy pokonywaniu pułapek na drodze (próba ominięcia przeszkody i zacieśniający się zakręt) i to w znacznej mierze dzięki doskonałej przedniej osi i systemowi ESP, który wykazuje się dużą sprawnością i szybkością reakcji. Laguna GT jest o 2 km/h szybsza przy pokonywaniu zakrętów o stałym łuku (na suchej jak i mokrej nawierzchni), omija przeszkodę z prędkością o 5 km/h większą niż Boxter S.

Renault było w stanie pokonać zacieśniający się zakręt z prędkością większą o 4 km/h w przypadku suchej nawierzchni i 5 km/h - w przypadku mokrej. Laguna GT przy pokonywaniu zakrętów zachowywała stabilność i była niezwykle łatwa w prowadzeniu. Kiedy model Porsche osiągał granice swoich możliwości i trudno było utrzymać nad nim kontrolę, Laguna GT dysponowała jeszcze zapasem 4-6 km/h do utraty przyczepności.

Laguna GT vs. BMW 320d

W ostatecznym zestawieniu Laguna GT kontra BMW, Renault wygrało bezapelacyjnie, pokonując rywala w kategoriach: komfortu, ilości miejsca, przyjemności jazdy, bezpieczeństwa, osiągów, kosztów zakupu, ustępując nieznacznie pola jedynie w kategorii jakości wykończenia i kosztów eksploatacji.

Mocną stroną BMW jest napęd tylny zapewniający autu odpowiedni temperament. Seria 3 - szybko i precyzyjnie reagująca, wyposażona w doskonałe zawieszenie - jest bardzo sportowa, ale nie może się mierzyć z 4 kołami skrętnymi Laguny. Ten niezwykle skuteczny układ jezdny zapewnia Lagunie piekielną zwinność, umożliwiając jednocześnie pokonywanie zakrętów z niezwykle wysoką prędkością - podsumowali dziennikarze.