Auto Świat Wiadomości Aktualności Nowa Toyota C-HR - czyli ewolucja w designie crossoverów

Nowa Toyota C-HR - czyli ewolucja w designie crossoverów

Artykuł sponsorowany
Toyota Central Europe

Jest rok 2014. Klasa kompaktowych crossoverów szybko rośnie w siłę, a do gry ze swoim modelem ma niebawem wkroczyć Toyota. Japońska marka zaprasza na premierę koncepcyjnego pojazdu na targach w Paryżu, podczas których szokuje gości i przedstawicieli mediów - zaprezentowana wersja studyjna imponuje nowoczesną bryłą. To jednak wciąż koncept i nie ma szans, by auto w produkcyjnej wersji było równie efektowne, prawda? A jednak - gdy rok później do salonów wjeżdża zupełnie nowa Toyota C-HR staje się jasne, że mamy do czynienia z rewolucyjnym modelem. Oparty o nowe rozwiązania SUV deklasuje konkurencję i nawet po latach, w 2024 roku wygląda świeżo i atrakcyjnie. Nowa Toyota C-HR ma z kolei apetyt, by powtórzyć sukces utytułowanego poprzednika. Oto, jakie argumenty ma w zanadrzu…

Toyota Central Europe

Toyota C-HR - rewolucyjna stylistyka, zaskakujący design

Choć Toyota C-HR pierwszej generacji korzystała z rewolucyjnych rozwiązań i zaawansowanych technologii, największe wrażenie na klientach zrobił wygląd modelu. Odważny styl nadwozia z muskularnymi nadkolami, dużymi i mocno zachodzącymi na błotniki światłami celująco zdał najważniejsze rynkowe egzaminy - po pierwsze, przypadł do gustu rzeszy klientów. Po drugie - zniósł próbę czasu jak dobre wino. Przełomowy model cieszył się ogromnym zainteresowaniem do samego końca rynkowego stażu, a design był jednym z najważniejszych źródeł tego sukcesu.

Nowa Toyota C-HR to krok w przyszłość i niezwykle zgrabna interpretacja znajomych kształtów. Z jednej strony, już na pierwszy rzut oka widać, że nowy crossover zastępuje poprzednią generację modelu. Z drugiej zaś, styl jest nowoczesny, świeży i ulepszony względem prekursora. Nowa Toyota C-HR stawia na więcej gładkich powierzchni, dzielone światła inspirowane nowym Priusem, dwukolorowe nadwozie, ukryte klamki drzwi czy też całą serię stylistycznych smaczków i detali.

Designerska rewolucja miała miejsce we wnętrzu auta. Mocne strony poprzednika zostały tu rozwinięte i rozkwitają w pełni - kokpit narysowany z pomysłem został wykończony doskonałej jakości materiałami, a ponadto kryje najnowsze technologie i doskonałe wyposażenie.

Nowa Toyota C-HR - smukły, nowoczesny i dynamiczny kształt

Czym wyróżnia się nowa Toyota C-HR 2024? Kluczowe elementy stylistyki modelu to aerodynamiczna, opływowa bryła, mocno pochylona przednia szyba, spójna sylwetka z nawiązaniami do sportowych aut, wciąż wydatne nadkola i szereg detali podkreślających pokrewieństwo z innymi modelami marki. Wąskie światła zostały podzielone na dwa segmenty, podobnie jak w Priusie nowej generacji lub w elektrycznym bZ4X. Grill jest pokaźny i dominuje w przedniej części auta. Dwukolorowe nadwozie to standard w wybranych wersjach wyposażenia, a kontrastujące kolory podkreślają projekt karoserii. Nowa Toyota C-HR ma również większe koła - w opcji występują obręcze o średnicy nawet 20 cali.

Ścięta linia przywodzi na myśl auta typu coupé. Wrażenie to podkreśla futurystyczny tył z mocno pochyloną, wydłużoną szybą. LED-owe światła są poprowadzone zupełnie poziomo i umieszczone wysoko. Między nimi umieszczono sygnaturę świetlną z nazwą modelu. Znajdujący się nad tylną szybą spoiler oraz wysoki i pionowo zakończony tył dodatkowo podkreślają dynamiczną sylwetkę.

Żródło: Toyota Central Europe

Najnowsza wersja Toyoty C-HR - co nowego?

Nowa Toyota C-HR to jednak znacznie więcej niż styl. Model w najnowszej odsłonie zyskał szereg nowych technologii, a najważniejszą z nich jest hybryda 5. generacji. Pod maskę crossovera trafił napęd, który jest szczytowym osiągnięciem japońskich inżynierów. Tak efektywnej i dynamicznej hybrydy jeszcze nie było.

Oszczędny wariant 1.8 Hybrid, wyjątkowo dynamiczna hybryda 2.0 Hybrid Dynamic Force i rewolucyjnaToyota C-HR Plug-in Hybrid o mocy 223 KM. Szeroka oferta zawiera różne rozwiązania dla różnych kierowców. Bazowa hybryda ma 140 KM i zapewnia doskonałe osiągi. Średnie spalanie? Jedynie od 4,7 l/100 km. Mocniejszy wariant zużywa o 0,1 l/100 km więcej, a cechuje się mocą 197 KM i jest dostępny w wersji z napędem na obie osie AWD-i. Nowa Toyota C-HR wyposażona w napęd na cztery koła rozpędza się do setki w 7,9 s. Dzięki dodatkowemu silnikowi elektrycznemu umieszczonemu na tylnej osi, AWD-i jest realizowane bez skomplikowanego układu przeniesienia napędu. Jednostka elektryczna z tyłu gwarantuje błyskawiczną reakcję i poprawia bezpieczeństwo jazdy, szczególnie w trudnych warunkach. Wzorowa elastyczność i jeszcze lepsze osiągi to z kolei domena odmiany PHEV. Toyota C-HR Plug-in Hybrid jest wyjątkowa również z uwagi na możliwość ładowania akumulatora z domowego gniazdka lub miejskiej stacji ładowania. Dzięki większej baterii, hybryda może przejechać do 66 km w trybie bezemisyjnym, po naładowaniu akumulatora zużywa średnio od 0,8 l/100 km, a przyspieszenie do setki zajmuje jej tylko 7,4 s.

Innowacji na pokładzie crossovera jest jednak znacznie więcej. Nowa Toyota C-HR proponuje również nowinki poprawiające komfort i bezpieczeństwo. Jednym z flagowych przykładów jest dach panoramiczny z powłokami niskoemisyjnymi i redukcją podczerwieni. Jakimi korzyściami owocują te rozwiązania? Przede wszystkim, powłoki sprawiają, że wnętrze nagrzewa się w mniejszym stopniu. Nie występuje tu tradycyjna roleta, dzięki czemu dach jest lżejszy, a podróżujący autem mają do dyspozycji więcej miejsca nad głowami. Duża ilość miejsca, stabilna jazda i pewne prowadzenie to z kolei zasługa platformy TNGA. Płyta podłogowa Toyoty C-HR umożliwiła zaprojektowanie wygodnego auta, w którym kierowca może usiąść naturalnie i wygodnie, a sztywna konstrukcja poprawia właściwości jezdne.

Komfort i harmonia, czyli wnętrze nowej Toyoty C-HR

Stworzone zupełnie od nowa wnętrze to jeden z najważniejszych punktów programu. Kokpitowi poświęcono wiele uwagi, bo oprócz nowoczesnego i funkcjonalnego projektu, nacisk położono na materiały wykończeniowe z górnej półki. Zastosowane plastiki, tworzywa i tkaniny dobrano starannie i z uwzględnieniem „europejskiego gustu”. Kierowcy na Starym Kontynencie są w końcu szczególnie wymagający pod tym względem. Czym nowa Toyota C-HR może pochwalić się we wnętrzu?

Nowa C-HR wpisuje się w panującą modę i wymagania kierowców - duży, umieszczony w środkowej części deski rozdzielczej ekran, cyfrowe zegary, wysoka konsola środkowa z ładowarką do smartfona, obszerne i wygodne fotele, a wszystko to opakowane w tworzywa doskonałej jakości. Nowa Toyota C-HR ma jednak istotną przewagę nad konkurentami, bo „modne” rozwiązania nie wykluczają tu wygodnej obsługi wszystkich kluczowych funkcji auta. W kokpicie nadal znajdziemy bowiem wiele fizycznych przycisków i przełączników. Dzięki temu, sterowanie temperaturą, nagłośnieniem czy innymi funkcjami samochodu jest bezpieczniejsze i nie wymaga odrywania uwagi od jazdy.

We wnętrzu nowego crossovera Toyoty, kierowca jest w centrum uwagi. Świadczy o tym zwrócona w jego stronę konsola, mała, poręczna kierownica czy umieszczony za nią 12,3-calowy ekran cyfrowych zegarów. Ekran główny daje z kolei dostęp do funkcji komputera pokładowego, nawigacji i nagłośnienia. Bezprzewodowa obsługa Apple CarPlay i Android Auto zapewnia płynny dostęp do ulubionych aplikacji i muzyki, a o jakość dźwięku dba dopracowane, fabryczne audio i opcjonalnie dostępny pakiet Premium Audio JBL.

Nowa Toyota C-HR - postaw na wrażenia

Producenci chwalą się osiągami, chętnie przytaczają dane techniczne i liczby. Nowa Toyota C-HR i w tym aspekcie ma się czym pochwalić, ale na co dzień jeszcze bardziej znaczące są doświadczenia z użytkowania auta i szeroko pojęta jakość samochodu, z którym obcują kierowca i pasażerowie. Toyota oferuje pod tym względem absolutnie wyjątkowe wrażenia. O jakich rozwiązaniach mowa w tym wypadku?

To m.in. ambientowe oświetlenie, którego barwę możemy dostosować do własnych preferencji. Delikatna poświata podkreśla linie wnętrza i dodaje kokpitowi przyjemnego klimatu. Kolejnym przykładem jest projekt deski rozdzielczej, dzięki któremu wszystkie istotne funkcje są dosłownie w zasięgu ręki. Jeszcze więcej przyjemności z jazdy będą czerpać pasażerowie tych konfiguracji nowej Toyoty C-HR, w których znajdzie się dach panoramiczny z powłokami niskoemisyjnymi i redukcją podczerwieni. Pokaźna tafla szkła sprawia, że nowoczesny design wnętrza prezentuje się jeszcze lepiej, kabina jest dobrze doświetlona, a nas nie omija żaden promień słońca. Panoramiczny dach dostępny jest w zależności od wersji wyposażenia w standardzie lub w pakiecie.

Funkcjonalność i użyteczność poprawiają też liczne schowki i uchwyty na kubki. Nowa generacja wyróżnia się ulepszonymi aspektami praktycznymi również takimi jak klamki zewnętrzne umieszczone niżej niż w poprzedniku. Dotyczy to szczególnie klamek tylnych drzwi, do których łatwiej jest teraz sięgnąć młodszym pasażerom. Same uchwyty klamek są chowane automatycznie - w czasie jazdy tworzą gładką powierzchnię z drzwiami po to, by zmniejszać opór powietrza.

Żródło: Toyota Central Europe

Toyota C-HR - dopasuj ją do swoich potrzeb

Nowa Toyota C-HR proponuje jeszcze większe możliwości personalizacji. Więcej wersji silnikowych, wariantów wyposażenia i kolorów nadwozia - crossovera Toyoty da się teraz łatwo dopasować do własnych potrzeb.

Podstawową wersją wyposażenia Toyoty C-HR Hybrid jest odmiana Comfort. Jakie wyposażenie znajdziemy w standardzie? Dopłaty nie wymaga m.in. dwustrefowa klimatyzacja, LED-owe światła, 17-calowe felgi aluminiowe, kamera cofania, inteligentny tempomat adaptacyjny (iACC), system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM), system multimedialny Toyota Smart Connect z kolorowym ekranem dotykowym, oraz Digital Cockpit – cyfrowy wyświetlacz na tablicy wskaźników (12,3”).

Jeszcze lepszym wyposażeniem wyróżniają się wersje Style, Executive, GR SPORT, Executive Premiere Edition oraz GR SPORT Premiere Edition. Już w odmianie Style standardem są m.in. 18-calowe felgi, podgrzewane fotele przednie i kierownica, a także system bezkluczykowego dostępu do samochodu. Executive wydłuża listę standardowego wyposażenia o 19-calowe felgi, elektryczną regulację fotela kierowcy, dwukolorowe nadwozie oraz przednie fotele sportowe. W wersji GR SPORT, standardem są m.in. system kamer 360 stopni, zaawansowany asystent parkowania Toyota Teammate oraz matrycowe światła LED, a topowe warianty Executive Premiere Edition i GR SPORT Premiere Edition dodają m.in. cyfrowy kluczyk, system Premium Audio JBL, cyfrowe lusterko wsteczne i Bi-tone+ czyli dach oraz tylną część auta w kolorze fortepianowej czerni. Gama kolorów liczy z kolei aż 22 warianty, a w zależności od wybranej wersji, wybrać można jeden z pięciu wzorów felg.

Warto również powiedzieć kilka słów o wersjach GR SPORT, które powstały jako hołd dla sportowej, utytułowanej dywizji Toyoty. Inspirowane wyścigami i rajdami wersje GR SPORT i GR SPORT Premiere Edition dodają do nowej Toyoty C-HR stylistyczne dodatki takie jak emblematy, aluminiowe nakładki na pedały, tapicerkę z ekologicznego zamszu Ultrasuede, kierownicę obszytą perforowaną skórą oraz usztywnione zawieszenie. Subtelnie podrasowany wygląd idzie dzięki temu w parze z doskonałym prowadzeniem.

Artykuł sponsorowany
Toyota Central Europe