W Audi A4 zagościła technologia znana z samochodów wyższych segmentów. Już na pierwszy rzut oka sedan (Liomusine), jak i kombi (Avant) zwracają na siebie uwagę dynamiczną i nowoczesną prezencją. To zasługa szerszej osłony chłodnicy Singleframe i odważniej zaprojektowanych zderzaków (przedni z większymi wlotami powietrza). Tę sportową stylizację mogą podkreślać nawet 19-calowe obręcze kół.
Zarówno z przodu, jak i z tyłu pojazdu, uwagę przykuwają atrakcyjne światła diodowe (w wersji bazowej). Na życzenie są oferowane jeszcze bardziej zaawansowane, dynamicznie oświetlające drogę reflektory Matrix LED. W ofercie pojawił się nowy, modny kolor karoserii: szary Terra. Ponadto zewnętrzne linie stylistyczne (teraz są to: linia bazowa, Advanced i S line) można dowolnie łączyć z nowymi pakietami wykończenia wnętrza (Audi design selection i S line), oferującymi różne materiały i kolory oraz nastrojowe oświetlenie konturowe kabiny.
Cyfrowy świat
Wnętrze samochodu również zostało zaktualizowane, dzięki czemu Audi A4 oferuje wszystkie nowinki technologiczne. Nowy system informacyjno-rozrywkowy przejął sterowanie znane ze smartfonów – służy do tego ekran dotykowy (10,1”), lekko skierowany w stronę prowadzącego. Nowy, prosty i jednocześnie elegancki interfejs gwarantuje łatwą obsługę. Kierowca ma do dyspozycji udoskonaloną nawigację z dostępem do Internetu (m.in. serwisy online, informacje drogowe, miejsca parkingowe). Dzięki podłączeniu auta do sieci z samochodem można się komunikować przy pomocy aplikacji myAudi. Nie musisz się też martwić o stan baterii swojego telefonu. O to zadba bezprzewodowa ładowarka, wystarczy tylko odłożyć smartfon w odpowiednim miejscu.
Prowadzący samochód ma bezpośrednio przed oczami w pełni cyfrowy zestaw wskaźników – wirtualny kokpit Audi. To duży wyświetlacz o rozdzielczości full HD, który oferuje trzy widoki prezentacji danych (również z dużą mapą nawigacji). Najważniejsze informacje są ponadto pokazywane w bezpośrednim polu widzenia kierowcy, czyli „na drodze”, a dokładnie na przedniej szybie pojazdu (head-up display). Ponadto nad bezpieczeństwem podróżowania nieustannie czuwają najnowsze systemy wspierające kierowcę – pogrupowano je w trzech opcjonalnych pakietach: „Podróż”, „Miasto” i „Parkowanie”.
Elektryfikacja napędu
Nowe Audi A4 tradycyjnie jest dostępne z bogatą gamą wydajnych silników benzynowych i wysokoprężnych. Już na początku sprzedaży dostępnych jest aż sześć turbodoładowanych jednostek napędowych o mocach od 150 KM (35 TFSI) do 245 KM (45 TFSI). Wszystkie silniki spełniają najnowsze, surowe normy emisji Euro 6d-temp.
Silniki 2.0 TFSI (35, 40 i 45), a także dwa diesle (30 i 35 TDI), wyposażono w system mild-hybrid (MHEV), który łączy przyjemne z pożytecznym – podnosi komfort jazdy i zapewnia niższe zużycie paliwa (nawet o 0,3 l na 100 km). Dzieje się tak, ponieważ energia odzyskiwana podczas hamowania trafia do dodatkowej baterii i jest wykorzystywana do zasilania wielu różnych podzespołów w samochodzie. W rezultacie system start-stop działa w szerszym zakresie - silnik szybciej i płynniej się włącza i częściej przechodzi w tzw. tryb „żeglowania”.
Skrojone pod klienta
Audi A4 daje bogactwo możliwości. Każdy użytkownik stworzy wersję, która w pełni spełni jego oczekiwania i wymagania. Do wyboru są różne rodzaje skrzyń biegów (manualna, 7-stopniowa S tronic czy 8-stopniowa tiptronic – dostępna w modelu S4) i rodzaje napędu (na przednie lub wszystkie koła quattro). Duże pole manewru dostajemy również w kwestii układów zawieszenia. Poza standardowym oferowane jest sportowo zestrojone oraz dwa warianty zawieszenia adaptacyjnego: komfortowy, obniżony o 10 mm lub sportowy, w którym karoseria jest o 23 mm niżej niż w podstawowej wersji.
Ponadto w gamie znajdują się jeszcze dwa osobne modele. Pierwszy to wspomniane już Audi S4 Limousine lub Avant z mocnym i wydajnym silnikiem TDI V6 (347 KM, 700 Nm), który przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,8 s. Odmienną propozycją jest A4 quattro allroad, przystosowane do komfortowej jazdy, również po bezdrożach (zwiększony o 35 m prześwit, osłona podwozia).
Debiutuje w polskich salonach
Zmodernizowane Audi A4 jest już dostępne w polskich salonach dealerskich i można na nie składać zamówienia. Ceny zaczynają się od 132 900 zł. Auto oferowane jest w również w finansowaniu Audi Perfect Lease z ratą od 1173 zł netto miesięcznie (Audi A4 Limousine 35 TFSI, 6 biegów). Z okazji rynkowego debiutu w gamie pojawiła się specjalna wersja edition one o unikalnym wyglądzie.