Ostatecznie, Audi Sport Team WRT w składzie Christopher Mies/Nico Müller/Edward Sandström/Laurens Vanthoor, zjawił się na mecie 40 sekund szybciej niż BMW Team Marc VDS.

Cały team Vincenta Vosse’a i każdy z czterech kierowców z osobna, cieszyli się z ich pierwszego zwycięstwa w tym wyścigowym klasyku.

„Cały zespół Audi Sport customer racing cieszy się, że nowe R8 LMS wypełnia naszą obietnicę - mianowicie, że jest konkurencyjnym, atrakcyjnym i niezawodnym samochodem wyścigowym, którym już od najbliższej jesieni będą mogły również startować zespoły naszych klientów.”

Nowe GT3 od Audi w około 50 procentach bazuje na swoim seryjnym odpowiedniku, wspólnie z którym w marcu świętowało premierę na salonie samochodowym w Genewie. W 24-godzinnym wyścigu na Nürburgring startowały cztery nowe Audi R8 LMS. Zeszłoroczni zwycięzcy: załoga Christopher Haase/Christian Mamerow/René Rast/Markus Winkelhock wielokrotnie obejmowała prowadzenie, jadąc samochodem z numerem „1” zespołu Audi Sport Team Phoenix. Musiała jednak przerwać rywalizację po wypadku Christiana Mamerowa. Niemiec pozostał w szpitalu na obserwacji. Mike Rockenfeller, w siostrzanym aucie z numerem „4”, obrócił się na plamie oleju krótko przed połową wyścigu. Nadjeżdżający z tyłu kolejny pojazd trafił w niego i uszkodził Audi zbyt mocno, by móc kontynuować jazdę.

Sprawdzone Audi R8 LMS ultra – zwycięzca 24 godzin na Nürburgring w roku 2012 i 2014, dopełniło dobrych wyników aut z Ingolstadt. Zespół Twin Busch Motorsport w składzie Dennis Busch/Marc Busch/Christiaan Frankenhout, dotarł do mety na miejscu 13, a za nim team Audi race experience. Azjatycka grupa kierowców: Franky Congfu Cheng/Marchy Lee/Shaun Thong/Alex Yoong osiągnęła miejsce 14. Niestety siostrzane auto tego teamu wypadło z wyścigu po wypadku.

Wyniki wyścigu

1. Mies/Müller/Sandström/Vanthoor (Audi R8 LMS), 156 okrążeń

2. Luhr/Martin/Palttala/Westbrook (BMW) + 40,729 sekund

3. Dumbreck/Henzler/Imperatori/Ragginger (Porsche) - 1 okrążenie straty

4. Adorf/Catsburg/Farfus/Müller (BMW) - 1 okrążenie straty

5. Buurman/Al Faisal/Haupt/van Lagen (Mercedes) - 1 okrążenie straty

6. Cerruti/Edwards/Keilwitz/Laser (BMW) - 3 okrążenia straty

7. Jöns/Kaffer/Thiim/Vanthoor (Audi R8 LMS) - 3 okrążenia straty

8. Brück/Primat/Schmid/Seefried (Bentley) - 5 okrążeń straty

9. Buncombe/Hoshino/Krumm/Ordonez (Nissan) - 5 okrążeń straty

10. Heyer/Huff/Frommenwiler/Krognes (Mercedes) - 5 okrążeń straty

11. Busch/Busch/Frankenhout (Audi R8 LMS ultra) - 7 okrążeń straty

12. Cheng/Lee/Thong/Yoong (Audi R8 LMS ultra) - 8 okrążeń straty