Dlaczego dach z tkaniny, a nie hardtop? Podobno konstruktorzy BMW nie mieli wyboru, zdecydowali się na to rozwiązanie, ponieważ sztywna konstrukcja, po złożeniu zajmowałaby zbyt dużo miejsca i mocno by zwiększyła wagę auta. To z kolei źle wpływa na własności jezdne, a na to akurat BMW nie może sobie pozwolić.
Rozłożenie lub złożenie tekstylnego dachu zajmie tylko 15 sekund i będzie można to robić podczas jazdy. Wystarczy nie przekraczać prędkości 50 km/h. Dach dostępny będzie w dwóch kolorach - czarnym lub antracytowym z metalicznym połyskiem (ta opcja będzie dodatkowo płatna).
BMW serii 8 w wersji cabrio jest czteroosobowe. Tylna kanapa jest składana, oparcie podzielone jest w stosunku 50:50, a bagażnik standardowo pomieści 350 l. Każde BMW serii 8 Cabrio będzie wyposażone w umieszczony z tyłu wiatrochron. System ogrzewania szyi kierowcy i pasażera w zagłówkach przednich foteli będzie opcją. W Cabrio jest mniej miejsca na ramiona niż w Coupe, a oparcia siedzeń są nieco bardziej wyprostowane. Jednak pod względem wyposażenia i zastosowanych asystentów oraz systemów bezpieczeństwa kabriolet nie różni się od coupe.
BMW serii 8 Cabrio pojawi się w dwóch wersjach silnikowych. Pierwsza to wysokoprężne 840d xDrive Cabrio z 3-litrowym, 6-cylindrowym, rzędowy silnik o mocy 320 KM i 680 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Standardowo silnik ten współpracować będzie z 8-stopniowym automatem. Osiągi tej wersji to bagatela 5,2 s do setki, 250 km/h prędkości maksymalnej przy deklarowanym spalaniu 6,3-5,9 l/100 km.
Druga wersja to jeszcze mocniejszy benzyniak z oznaczeniem M. W wersji M850i xDrive Cabrio pod maskę trafiła 4,4-litrowa V-ósemką o mocy 530 KM mocy i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Standardowo wersja ta ma napęd na 4 koła i skrzynię automatyczną. Auto na rozpędzenie się do pierwszej setki potrzebuje zaledwie 3,9 s.
Nowy model wejdzie do sprzedaży w kwietniu 2019 roku.