• Cennik nowego modelu Renault Captur zaczyna się od wersji Zen TCe 100, za którą trzeba zapłacić 66 900 zł.
  • Dopłata do automatycznej skrzyni EDC (dostępna w TCe 130 i BluEdCi 115) wynosi 7 tys. zł.

Renault Captur doczekało się następcy. Znany jest już pierwszy cennik na polski rynek (niestety jeszcze bez szczegółowej wyceny dodatkowych opcji). I już wiadomo, że będzie drożej niż w przypadku poprzednika, który w najtańszej odmianie Alize wciąż jest dostępny za 59 900 zł.

Cennik nowego modelu Renault Captur zaczyna się od wersji Zen TCe 100, za którą trzeba zapłacić 66 900 zł. Tyle za odmianę z benzynowym trzycylindrowym silnikiem o mocy 100 KM (160 Nm momentu obrotowego). Najmniejszy silnik w gamie posłużył także do stworzenia odmiany z fabryczną instalacją gazową. Jest zaledwie o 2 tys. zł droższa, co oznacza, że w salonie zostawimy co najmniej 68 900 zł.

Podstawowa odmiana Zen jest całkiem bogato wyposażona. W standardzie jest już system multimedialny Easy Link 7” z radiem DAB i dwoma portami USB, Android Auto i CarPlay, czujnik zmierzchu, elektrycznie sterowane szyby, układ wspomagania ruszania pod górę, rozpoznawanie znaków drogowych, utrzymywanie w pasie ruchu czy manualna klimatyzacja oraz kierownica pokryta skórą ekologiczną. W Zen próżno jednak liczyć na felgi aluminiowe (w standardzie 17-calowe stalowe obręcze kół). By je otrzymać w standardzie trzeba zainwestować w drugą wersję czyli Intens.

To póki co najbogatsza odmiana Renault Captur. To oznacza nie tylko 17-calowe felgi aluminiowe, ale także dwukolorowe nadwozie, automatyczną zmianę świateł (z drogowych na mijania), czujnik deszczu, nawigację, funkcję auto-hold, wspomaganie parkowania tyłem, elektrycznie składane lusterka czy klimatyzację automatyczną. W opcji (póki co cena jest nieznana) pozostaje m.in. pomysłowy system nagłośnienia Bose z kompaktowym subwooferem i układem kanałów wbudowanych w konstrukcję nadwozia.

Nowy Captur dostępny jest w Polsce z kilkoma silnikami. Prócz benzynowego TCe 100 jest jeszcze dobrze znany silnik benzynowy 1,33 o mocy 130 KM (240 Nm momentu obrotowego) i 154 KM (270 Nm). Ceny odpowiednio 82 900 zł i 93 900 zł. Nie zabrakło także diesla Blue dCi 115 (od 78 900 zł). Dopłata do automatycznej skrzyni EDC (dostępna w TCe 130 i BluEdCi 115) wynosi 7 tys. zł. Automat oferowany jest bez dopłaty tylko z najmocniejszym silnikiem TCe 155, co oznacza kwotę 93 900 zł.