Nowa rodzina jednostek trzycylindrowych oferować będzie moc od 68 do 82 KM, a w porównaniu z obecnie dostępnymi jednostkami czterocylindrowymi nowe silniki będą bardziej kompaktowe przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedniej mocy i momentu obrotowego. W rezultacie pozwoli to obniżyć spalanie i emisję substancji szkodliwych nawet o 25 proc. Kierowca ma wyraźnie odczuć różnicę, bowiem samochody mają spalać o około 1,5 litra paliwa mniej na 100 kilometrów bez konieczności zmiany dotychczasowego stylu jazdy.

Od chwili rozpoczęcia prac w 2008 roku, koncern zainwestował 717 mln euro, z czego 460 mln w prace rozwojowo-badawcze. Nakłady inwestycyjne we wschodniej Francji wyniosły 257 mln euro, głównie w zakładach Trémery, gdzie w początkowym okresie silniki będą montowane. Roczna produkcja przewidywana jest na poziomie 640 000 sztuk. Już dokonano uroczystego otwarcia linii montażowej. W drugiej fazie realizacji zaprojektowane we Francji nowe silniki będą wytwarzane w Ameryce Łacińskiej i Chinach.