Chociaż nadal czekamy na klasyczny 4-drzwiowy sedan Subaru Impreza, znamy specyfikacje i ceny hatchbacku na rynku japońskim. Na razie w materiałach producenta nie pojawił się model STi, którego oficjalna premiera oczekiwana jest na tegorocznych targach motoryzacyjnych we Frankfurcie. Wiemy już, że podczas gdy w Europie STi dostępne będzie wyłącznie w wersji hatchback, w USA klienci będą mogli wybierać między obiema wersjami nadwoziowymi. Kolejną informacją jest fakt, że prawdopodobnie w Europie nie pojawi się wersja WRX, którą zastąpi tańsze STi.
Wersja hatchback, która w Japonii właśnie wchodzi do salonów sprzedaży, ma 4415 mm długości, 1740 mm szerokości i 1475 mm wysokości, średnica zawracania wynosi 10,6 m, a rozstaw osi ma długość 2620 mm. Wszystkie wersje homologowane są do transportu pięciu pasażerów i dysponują benzynowymi silnikami typu bokser. Diesel pojawi się w późniejszym czasie, a jego dane techniczne dowiemy się dopiero we Frankfurcie. Co prawda premiera światowa silnika odbyła się już w Genewie, ale tam przedstawiciele Subaru nie odkryli wiele faktów dotyczących silnika. Jednostka najpierw pojawi się w modelach Forester i Legacy, a dopiero potem trafi pod maskę Imprezy.
Gama silnikowa obejmuje w Japonii najsłabszą jednostkę o pojemności 1,5 l, która oferuje 81 kW (110 KM) przy 6400 obr./min i 144 Nm przy 3200 obr./min. Mocniejsza wersja otrzyma wolnossący 2-litrowy silnik, jedyny z trzech dotychczas przedstawionych jednostek dla rynku japońskiego, który nie dysponuje systemem zmiennych faz rozrządu AVCS. Silnik produkuje 103 kW (140 KM) przy 5600 obr./min i 186 Nm przy 4400 obr./min. Pod maską odmiany S-GT, japońskiego odpowiednika WRX, pojawi się silnik o pojemności 1994 cm3. Jego 184 kW (250 KM) przy 6000 obr./min nie wydaje się nijak zawrotnych, jednak najwyższy moment obrotowy 333 Nm osiągany jest już przy 2400 obr./min. Emisje CO2 tego silnika powinny osiągnąć całkiem przyzwoity poziom 179 g/km. Informacje dotyczące wersji STi na razie nie są dostępne.
Nowe Subaru Impreza hatchback otrzymało zbiornik paliwa o pojemności 60 l, a do wszystkich wersji (włącznie z S-GT) można zamówić 4-biegowy automat zastępujący 5-stopniową manualną skrzynię biegów. Podobnie jak pozostałe modele Subaru, również nowa Impreza dysponuje napędem na cztery koła. Wersję z silnikiem 1,5 l można zamówić z napędem wyłącznie na przednią oś, co obniża cenę o ok. 4700 zł. Interesująco zapowiadają się ceny. Najsłabsza wersja Subaru Impreza hatchback z silnikiem 1,5 l kosztuje na japońskim rynku w przeliczeniu 34,5 tys. zł, podczas gdy S-GT z pakietem optycznym można kupić za odpowiednik 60 tys. zł.