Zwiększeniu ulegnie moc silników: z obecnych 300 do 380 KM. Zapewni to większa 35-milimetrowa zwężka. Moment obrotowy powinien osiągać 500 Nm. Maksymalne ciśnienie dpładowania zostanie ustalone na 2,5 Bara.

Producenci otrzymają większą swobodę w projektowaniu bocznych części zderzaka - z możliwością zamontowania dodatkowych elementów aerodynamicznych przed przednimi kołami. Dopuszczone będą otwory w błotnikach. Tylne skrzydło ma być większe i bardziej widoczne. Samochody będą lżejsze o 25 kg i szersze o 100 mm. Przewidziano także bardziej agresywną aerodynamikę auta. Całkowita długość samochodu musi wynosić co najmniej 3,9 m. Główna zmiana w układzie transmisyjnym obejmie powrót elektronicznego środkowego dyferencjału.

Kalendarz rajdowych mistrzostw świata zostanie ustalony póżniej. Jedno jest pewne - znajdzie się w nim ponownie Rajd Polski.