Jest to samochód wyposażony w silnik 2.0 TFSI, który dostępny jest w dwóch wersjach: z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i z przekładnią automatyczną S tronic.
Jednostka generuje moc 300 KM i moment obrotowy 380 Nm. W czterocylindrowym silniku zastosowano takie rozwiązania jak podwójny wtrysk, kolektor wylotowy zintegrowany z głowicą silnika, system zmiennych faz rozrządu Audi valvelift i system zarządzania temperaturą z modułem zaworów suwakowo-obrotowych.
Audi S3 Limousine z przekładnią automatyczną S tronic rozpędza się od zera do 100 km/h w 4,9 sekundy, a w połączeniu z manualną skrzynią biegów w 5,3 sekundy. Zużywa przy tym średnio odpowiednio 6,9 lub 7 litrów paliwa na 100 km. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.
Zastosowane tu usportowione zawieszenie sprawia, że karoserię Audi S3 Limousine osadzono o 25 mm niżej niż w konwencjonalnym modelu. Za 18-calowymi kołami, pracują duże hamulce. Przednie tarcze mają średnicę 340 mm.
Topowa wersja S3 Limousine charakteryzuje się także zmodyfikowanym wyglądem zderzaków, osłony chłodnicy Singleframe, wlotów powietrza, obudowy lusterek bocznych, progów i tylnego spojlera. W strefie dyfuzora znajdują się cztery owalne końcówki rur układu wydechowego, z chromowanymi osłonami. We wnętrzu Audi S3 Limousine znajdziemy sportowe siedzenia (opcjonalnie fotele sportowe S), wskaźniki instrumentów z szarymi tarczami, a także czarne, trójwymiarowe listwy dekoracyjne.
Nowy model w wersji z manualną skrzynią biegów kosztuje 169 570 zł, a w wersji z automatyczną przekładnią S tronic - 178 370 zł.