Liczba wypadków z udziałem pieszych w ciągu 6 lat zmalała aż o 24 proc. (nadal jednak jest to co trzeci zabity na drodze, a to największa liczba wśród krajów Unii Europejskiej).

Tendencja jest niewątpliwie pozytywna, niepokoi jedynie to, że liczba ofiar i poszkodowanych rośnie wśród rowerzystów. Ta grupa uczestników ruchu drogowego jest coraz bardziej narażona na niebezpieczeństwo.

Dlaczego? Po pierwsze, liczba rowerzystów w ostatnich latach gwałtownie wzrosła. Po drugie, mało jest tras rowerowych – tylko 3 proc. łącznej długości sieci dróg publicznych. Często ścieżki rowerowe stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa cyklistów. Nie są remontowane, a na skrzyżowaniach pokrywają się z przejściami dla pieszych i słabo je oznakowano.

Co więcej, zamiast budować ścieżki rowerowe obok chodników lub tam, gdzie jest szerzej, wytyczyć je właśnie na chodniku, drogowcy wydzielają na jezdniach pasy dla rowerów i wpychają rowerzystów między samochody. To jest naprawdę niebezpieczne, zwłaszcza w dużych miastach.

W najnowszym wydaniu tygodnika „Auto Świat” (33/2016) polecamy m.in.

- Nowości 4x4 Mercedesa

- Przyszłe modele Ferrari

- Zwiedzanie miast klasycznymi autami - gdzie wynająć klasyka w kraju i za granicą

- Volvo S90 kontra BMW serii 5 i Mercedes klasy E

- Dacia Doker - pojemny van z benzynowym 1.2 turbo (114 KM)

- Infiniti QX30 - Japoński crossover, bliźniaczy z Mercedesem GLA

- Opel Astra - Początek testu długodystansowego wersji 1.0 turbo

- Mini Cabrio Cooper S

- Auto używane: krajowe czy z importu?

- Eksploatacja auta na gaz - osiem zasad zapewniających bezpieczeństwo

- Nowe pułapki na kierowców - odcinkowe pomiary prędkości, kamery na światłach

- Uchwyty na smartfony

- Z drugiej ręki - Ford Fiesta, Mazda 2, Opel Corsa, Skoda Fabia

- Audi Q7 (2005-15)

- Ford Mustang Shelby GT350 - najlepszy Mustang wszech czasów

- Honda Legend III (1995-2004)

 Foto: auto świat / Auto Świat

Nowy „Auto Świat 33/2016 w sprzedaży od 16 sierpnia 2016 r.

Zapraszamy do lektury!