Liczba wypadków z udziałem pieszych w ciągu 6 lat zmalała aż o 24 proc. (nadal jednak jest to co trzeci zabity na drodze, a to największa liczba wśród krajów Unii Europejskiej).
Tendencja jest niewątpliwie pozytywna, niepokoi jedynie to, że liczba ofiar i poszkodowanych rośnie wśród rowerzystów. Ta grupa uczestników ruchu drogowego jest coraz bardziej narażona na niebezpieczeństwo.
Dlaczego? Po pierwsze, liczba rowerzystów w ostatnich latach gwałtownie wzrosła. Po drugie, mało jest tras rowerowych – tylko 3 proc. łącznej długości sieci dróg publicznych. Często ścieżki rowerowe stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa cyklistów. Nie są remontowane, a na skrzyżowaniach pokrywają się z przejściami dla pieszych i słabo je oznakowano.
Co więcej, zamiast budować ścieżki rowerowe obok chodników lub tam, gdzie jest szerzej, wytyczyć je właśnie na chodniku, drogowcy wydzielają na jezdniach pasy dla rowerów i wpychają rowerzystów między samochody. To jest naprawdę niebezpieczne, zwłaszcza w dużych miastach.
W najnowszym wydaniu tygodnika „Auto Świat” (33/2016) polecamy m.in.
- Nowości 4x4 Mercedesa
- Przyszłe modele Ferrari
- Zwiedzanie miast klasycznymi autami - gdzie wynająć klasyka w kraju i za granicą
- Volvo S90 kontra BMW serii 5 i Mercedes klasy E
- Dacia Doker - pojemny van z benzynowym 1.2 turbo (114 KM)
- Infiniti QX30 - Japoński crossover, bliźniaczy z Mercedesem GLA
- Opel Astra - Początek testu długodystansowego wersji 1.0 turbo
- Mini Cabrio Cooper S
- Auto używane: krajowe czy z importu?
- Eksploatacja auta na gaz - osiem zasad zapewniających bezpieczeństwo
- Nowe pułapki na kierowców - odcinkowe pomiary prędkości, kamery na światłach
- Uchwyty na smartfony
- Z drugiej ręki - Ford Fiesta, Mazda 2, Opel Corsa, Skoda Fabia
- Audi Q7 (2005-15)
- Ford Mustang Shelby GT350 - najlepszy Mustang wszech czasów
- Honda Legend III (1995-2004)
Nowy „Auto Świat 33/2016 w sprzedaży od 16 sierpnia 2016 r.
Zapraszamy do lektury!