Oczywiście wtrysk paliwa jest bezpośredni i realizowany za pomocą systemu Common Rail opracowanego przez Boscha. W odróżnieniu od znanej z Omegi jednostki o tej samej pojemności, silnik ma o 15 procent większą moc i o 20 proc. wyższy moment obrotowy. Pomimo tego zużycie paliwa spadło o 3 proc. (w wypadku samochodu z automatem nawet o 5 procent). Średnio auto zużywa 7,6 l/100 km (automat o litr więcej). W celu obniżenia głośności i poprawiawienia kultury pracy diesel Omegi został wyposażony m.in. w dwumasowe koło zamachowe. Oprócz tego zastosowano hydrauliczne poduszki zawieszenia silnika, które przy obrotach biegu jałowego (kiedy wibracje wysokoprężnego motoru są największe) są odpowiednio miękkie, by po dodaniu gazu samoczynnie się utwardzić. Jednostka spełnia normę czystości spalin Euro 3. Jej produkcja odbywa się w austriackiej fabryce Steyera. 5-stopniowa skrzynia automatyczna pochodzi z fabryki GM w Strasburgu.Znane są już ceny nowej Omegi. Sedan w wersji Elegance z manualną skrzynią biegów kosztuje 151 tys. złotych, kombi jest o 5 tys. zł droższe.
Nowy diesel w Omedze
Spośród zmian, jakie przeszła Omega z roku modelowego 2002, nowa jednostka wysokoprężna, która doszła do palety oferowanych silników, to najciekawsza modyfikacja.Motor jest przerobioną konstrukcją BMW (poprzednio rozwijał moc 130, obecnie 150 KM).