Konfigurator online rozpoczął przyjmowanie zamówień na pierwsze dwa lata produkcji. Producent jest w stanie rocznie wyprodukować 250 egzemplarzy, ale przy takim zainteresowaniu plany Forda mogą zostać zweryfikowane. Zapisy na Forda GT potrwają do 12 maja 2016 r. , a później to już trzeba czekać na szczęśliwy wybór.
Oczekuje się, że nowy Ford GT stanie się jednym najdroższych aut na świecie i osiągnie wyższą cenę niż Lamborghini Aventador czy Ferrari F12berlinetta.
Ford twierdzi, że dzięki zastosowaniu włókna węglowego w konstrukcji nadwozia auta, GT ma jeden z najlepszych stosunków mocy do masy.
W przeciwieństwie do poprzednika i legendarnej wyścigówki, pod maską nowego GT nie pracuje silnik V8 – wygrał downsizing. Mocarne 5,4-litrowe V8 (które w poprzedniku osiągało przy wsparciu kompresora 550 KM) zastąpiono podwójnie doładowanym, 3,5-litrowym V6 o mocy 600 KM. Jego umiejscowienie jest oczywiście centralne jak w oryginale. Jednostka wywodzi się wprost z motosportu, czyli wyścigówek serii IMSA TUDOR United SportsCar Championship. Moc jest przekazywana na tylną oś za pomocą 7-stopniowej, zautomatyzowanej skrzyni dwusprzęgłowej (umieszczona w układzie transaxle).