Wnętrze zapewnia dużo miejsca zalanego naturalnym światłem dostającym się przez panoramiczny dach o powierzchni 1,6m2. Pasażerowie tylnej kanapy korzystają z powiększonej przestrzeni na kolana i głowę, zaś praktyczny bagażnik może pomieścić 565 litrów bagażu.
Nowy XF Sportbrake bazuje na sukcesie swego protoplasty i wyposażony jest w zaawansowane technologie napędu na wszystkie koła (AWD) oraz konstrukcję wykorzystującą w szerokim zakresie stopy aluminium, które przyniosły modelowi XF liczne nagrody. Wykorzystuje również innowacyjne jednostki napędowe Ingenium, w tym wysokoprężną jednostkę o pojemności dwóch litrów i mocy 240 KM.
Zawieszenie zostało skalibrowane tak, by odpowiadało wymogom stawianym luksusowym kombi segmentu Premium. Sztywność i niska masa własna zapewniają przestronnemu kombi charakterystyczną dla Jaguara dynamikę: inspirowaną samochodami sportowymi z dobrymi właściwościami jezdnymi i szybko reagującym układem kierowniczym. Tylne zawieszenie pneumatyczne z systemem samopoziomowania jest oferowane jako element wyposażenia standardowego, aby zapewnić wersji XF Sportbrake spokojne zachowanie nawet przy pełnym obciążeniu.
Opcjonalny system Configurable Dynamics firmy Jaguar pozwala kierowcom dostroić ustawienia układu kierowniczego, przekładni i przepustnicy. W przypadku wybrania amortyzatorów układu Adaptive Dynamics (aktywnego zawieszenia) klienci mogą także dostosować ustawienia zawieszenia do własnych preferencji.
Opracowane przez firmę Jaguar Land Rover zaawansowane funkcje oprogramowania, takie jak All Surface Progress Control (ASPC), Adaptive Surface Response (ASR) czy Intelligent Driveline Dynamics (IDD) sprawiają, że Sportbrake dorównuje swemu protoplaście pod względem właściwości trakcyjnych na nawierzchni o niskiej przyczepności oraz w kategorii zdolności pokonywania zakrętów.
Nowy XF Sportbrake ma długość 4955 mm jest o 6 mm krótszy od poprzedniego modelu, ale jego rozstaw osi został powiększony o 51 mm do 2960 mm. Zapewnia to większą ilość miejsca na nogi z tyłu oraz przestrzeni bagażowej, a także przyczynia się do poprawy komfortu jazdy.
Gama zaawansowanych cztero- i sześciocylindrowych silników benzynowych i wysokoprężnych firmy Jaguar Land Rover zapewnia typowe dla Jaguara osiągi, ekonomikę i zdolności holownicze.
Najbardziej ekonomiczną jednostką jest łączony z tylnym napędem 163-konny silnik wysokoprężny Ingenium z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek, który gwarantuje osiągi godne prawdziwego Jaguara, a także wyjątkową ekonomikę.
Funkcja filtracji i jonizacji powietrza w kabinie zapobiega przedostawaniu się do wnętrza pojazdu zanieczyszczeń, chroniąc zdrowie i dobre samopoczucie, zaś sterowanie gestami pokrywą bagażnika i roletą przeciwsłoneczną panoramicznego dachu podkreślają, jak ważna dla projektantów modelu XF Sportbrake była wygoda klientów.
Zadbano o pełny zestaw systemów wspomagających kierowcę i systemów bezpieczeństwa wsparte systemem Driver Condition Monitoring, który bada szereg sygnałów wejściowych w celu wykrycia oznak senności i ostrzeżenia kierowców o konieczności zrobienia sobie przerwy.
W ofercie znajdą się silniki wysokoprężne o pojemności skokowej 2.0 l i mocy 163 KM, 180 KM i 240 KM oraz 3.0 V6 o mocy 300 KM, a także benzynowe 2.0 l o mocy 240 KM. Wszystkie dostępne będą z automatyczną przekładnią.