Konieczność oszczędności zmusiła firmę do zaniechania prac np. nad Polo w wersji Spider. Pojęcie "najlepiej sprzedający się" w różnych częściach świata oznacza zupełnie co innego - np. w Ameryce Łacińskiej bardzo popularne są samochody w wersji sedan. Zapewne właśnie ten fakt zadecydował, że firma opracowała Polo w 4-drzwiowej wersji z bagażnikiem. Bazujący na hatchbacku pojazd jest od niego o 28,2 centymetra dłuższy. Bez zmian pozostał natomiast rozstaw kół. Optycznie auto różni się od wersji 3- i 5-drzwiowych zupełnie inaczej ukształtowanym tylnym słupkiem. Pojemność bagażnika najnowszej wersji Polo wynosi 432 litry i może być dodatkowo zwiększony poprzez rozłożenie oparć tylnych siedzeń. Wnętrze sedana zachowało wszystkie walory estetyczne i użytkowe dotychczasowych wersji. Do napędu auta przewidziano dwa benzynowe silniki - o pojemności 1,6 litra i mocy 101 KM oraz 2.0 (115 KM). Z większym motorem samochód może osiągnąć prędkość maksymalną 201 km/h. Niezależnie od wersji silnikowej samochody są oferowane w dwóch wersjach wyposażeniowych: Basis i Highline. Polo sedan jest wytwarzane równolegle do hatchbacków w największej brazylijskiej fabryce koncernu w Anchieta. W zależności od zapotrzebowania firma rozważa także uruchomienie sprzedaży sedana w niektórych krajach europejskich. W Brazylii udział VW w rynku wynosi 28 proc. Dotychczas sprzedano tam 12,5 mln egzemplarzy Volkswagenów.
Nowy konkurent dla Bory?
Niedawno informowaliśmy na naszych łamach, że VW ogranicza liczbę produkowanych wersji nadwoziowych swoich aut do tych najlepiej sprzedających się. Powodem są oczywiście koszty.