Nowy LS zyskał całkowicie nowy przód, znany z ostatnio wprowadzonych nowych modeli GS i RX po liftingu. Samochód może być wyposażony w komplet diodowych świateł zewnętrznych. Wiele zmian zaszło we wnętrzu, którego projekt również zaczerpnięto z mniejszego Lexusa GS. Największy Lexus został wyposażony w szeroki, 12,3-calowy wyświetlacz ciekłokrystaliczny. W ofercie nie zabrakło oczywiście systemu audio marki Mark Levinson z 19 głośnikami.
Lexus LS dostępny jest w dwóch wersjach napędu. LS 460 wyposażony jest w 4,6-litrowy silnik benzynowy V8. Wersja z tylnym napędem jest teraz mocniejsza o 6,8 KM (LS 460 AWD o 2,72 KM) i rozwija moc 387 KM oraz maksymalny moment obrotowy 493Nm przy 4100 obr./min. Limuzyna przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,7 s.
Na szczycie gamy znajduje się odmiana hybrydowa LS 600h (dostępna także w wersji L z wydłużonym rozstawem osi). System napędu składa się z 394-konnego, benzynowego silniku 5.0 V8 i jednostki elektrycznej o mocy 225 KM. Łączna moc to robiące wrażenie 445 KM. LS 600h jest standardowo wyposażone w napęd wszystkich kół i przyspiesza od 0-100 km/h w 6,1 s. Oba modele dostępne są też – po raz pierwszy w gamie LS – w bardziej dynamicznym wykonaniu F SPORT, m.in. z obniżonym o 10 mm, sportowym zawieszeniem pneumatycznym, mechanizm różnicowy Torsen® o podwyższonym tarciu wewnętrznym i 6-tłoczkowe zaciski Brembo przednich hamulców.
Nowy Lexus LS – cennik: