Nie jest wielką niespodzianką, że Corsa F będzie wiele dzieliła z następną generacją Peugeota 208. Oba auta powstaną na nowej platformie koncernu PSA dla małych samochodów. Corsa będzie jednak wyglądać jak Opel, więc stylistyka zewnętrzna będzie rozwinięciem tej znanej z Astry czy Crosslanda X. W środku nie pojawi się mała, spłaszczona kierownica, znana z Peugeota - kokpit pozostanie „oplowski”.

Wiemy już, że nowa Corsa po raz pierwszy będzie dostępna z adaptacyjnymi, w pełni diodowymi reflektorami matrycowymi IntelliLux. Po klasie kompaktowej (Astra) i crossoverach (Mokka X i Crossland X), Opel zamierza spopularyzować ten rodzaj oświetlenia w niższym, bardziej przystępnym segmencie. Oczywiście, LED-owe światła będą dodatkowo płatną opcją.

Opel Corsa F – początek elektryfikacji

Opel realizuje założenia swojego planu „Pace!”, ogłoszonego pod koniec 2017 roku. Pierwszym modelem marki z całkowicie elektrycznym napędem będzie właśnie nowa Corsa. Zamówienia na elektryczną wersję będą przyjmowane już od połowy tego roku. Dyrektor Opla, Michael Lohscheller, obiecuje jej przystępną cenę: „Nowa Corsa sprawi, że elektryczna motoryzacja stanie się dostępna dla wielu klientów - to będzie prawdziwy samochód elektryczny dla mas”.

W 2019 roku do oferty zostanie wprowadzona również hybryda typu plug-in. Mowa o modelu Grandland X. SUV Opla w nowej odmianie, wzorem DS 7 Crossback E-Tense, otrzyma kombinowany napęd na 4 koła. Maksymalna moc układu, na który składają się benzynowy silnik 1.6 turbo i dwa elektryczne, wyniesie 300 KM. Z kolei w 2020 roku ma zadebiutować nowa Mokka X, również w wersji elektrycznej.

Opel nie będzie obecny na salonie samochodowym w Genewie, więc premiery nowej Corsy należy spodziewać się w innym terminie podczas osobnego wydarzenia.