Jeszcze nie tak dawno od takiej kwoty zaczynały się cenniki większych samochodów kompaktowych. Dziś tyle trzeba zapłacić za niektóre modele z segmentu B. Wyraźnie widać jak mocno ceny poszły do góry na przestrzeni ostatnich lat. Wspomniany nowy Peugeot 208 w wersji bazowej kosztuje aż 53 900 zł. Corsę wyceniono na nieco mniej - 49 990 zł.

Nowy Opel Corsa w podstawowej wersji ma pod maską trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra i mocy 75 KM (118 Nm momentu obrotowego). Auto jest całkiem bogato wyposażone. Na pokładzie znajdziemy m.in. radio z Bluetooth, USB i ekranem dotykowym (monochromatyczny o przekątnej 5”), elektrycznie sterowane szyby przednie i lusterka boczne, tempomat i kilka systemów wspomagających kierowcę (rozpoznawanie ograniczeń prędkości, ostrzeganie przed kolizją, również z pieszymi, automatyczne hamowanie przed przeszkodą przy niskich prędkościach, wspomaganie ruszania pod górkę).

Niestety na liście nie znalazła się nawet ręczna klimatyzacja. To opcja, która kosztuje aż 4 tys. zł. Po jej wybraniu Corsa kosztuje już 53 990 zł. Lepiej zdecydować się na bogatszą wersję wyposażenia Edition (od 54 950 zł).

Wcześniej polski oddział Opla ogłosił cenę elektrycznej odmiany tego modelu. Corsa e kosztuje od 124 490 zł. Na wszystkie samochody można już składać zamówienia. Auta pojawią się w polskich salonach Opla w drugiej połowie listopada.

Nowy Opel Corsa i Corsa e - ceny w Polsce

Silnik/wersja wyposażenia Corsa Edition Elegance GS-Line
1.2 75 KM Start/Stop M5 49 990 zł 54 950 zł 60 850 zł -
1.2 Turbo 100 KM Start/Stop M6 - 59 750 zł 65 650 zł 66 150 zł
1.2 Turbo 100 KM Start/Stop A8 - 66 550 zł 72 450 zł 72 950 zł
1.2 Turbo 130 KM Start/Stop A8 - - 77 150 zł 77 650 zł
1.5 Diesel 102 KM Start/Stop M6 - 65 350 zł 71 250 zł 71 750 zł
Corsa e - Edition Elegance -
Silnik elektryczny 136 KM - 124 490 zł 130 390 zł -