Nowy Opel Astra V-generacji (K), produkowany w Gliwicach, kilka tygodni przed światową premierą, bez żadnego kamuflażu, przemieszczał się i parkował na ulicach Warszawy. Nowy kompakt Opla mógł przemknąć niezauważony ze względu na zbliżone kształty nadwozia do swojego poprzednika. Nowość wyróżnia się bardziej wyrazistymi liniami nadwozia, szczególnie w tylnej części, oraz oryginalną stylistyką słupka C. W lepiej wyposażonych wersjach niż model na zdjęciu będą stosowane matrycowe reflektory LED.

Mimo podobieństw wizualnych Astra V różni się diametralnie od swojej poprzedniczki. Nowy kompakt Opla ma wyraźnie mniejsze rozmiary. Samochód skrócono o 4,9 cm (do 437 cm), obniżono o 2,6 cm (do 146 cm) a także zmniejszono o 2,3 cm rozstaw osi (266 cm). Mniejsze wymiary oraz zmiany w konstrukcji płyty podłogowej Delta i szkielecie nadwozia sprawiły, że najnowsza Astra jest, zależnie od wersji, lżejsza ok. 120-200 kg od poprzedniczki. To istotna pozytywna zmiana, gdyż w modelu IV-generacji właśnie nadwagę często krytykowano. Wyższa masa odbijała się nie tylko na osiągach pojazdu ale też zwiększonym spalaniu. Dzięki niższej masie producent zastosował do napędu Astry V np. 3-cylindrowy, litrowy silnik turbodoładowany o mocy 105 KM. Gama jednostek w nowości Opla będzie oczywiście znacznie bogatsza obejmując silniki benzynowe i diesla o mocach od 95 do 200 KM.

W nowym modelu nie zabrakło oczywiście zestawu systemów podnoszących komfort jazdy i bezpieczeństwo, m.in. systemu ostrzegającego o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z korektą skrętu kierownicy czy systemu ostrzegania przed kolizją z funkcją automatycznego awaryjnego hamowania.

Astra V stała się zdecydowanie bardziej multimedialna. Oprócz możliwości zamontowania punktu dostępu hot spot wifi dla siedmiu urządzeń możemy również zainstalować aplikację na smartfona, która zdalnie poda nam informacje o samochodzie, np. o jego położeniu, stanie paliwa czy ciśnieniu w oponach.

Opla Astrę V ujrzymy oficjalnie po raz pierwszy na prapremierze na początku września. Ale z wielką pompą, w blaskach fleszy Opel pokaże ją dopiero na Salonie Samochodowym we Frankfurcie w połowie września.