W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Leapmotor C10, czyli nowy SUV w Polsce. Stoi za nim Stellantis
Leapmotor C10 to bardzo świeży model na polskim rynku. To pełnoprawny SUV klasy średniej. Mierzy 4739 mm długości, 1900 mm szerokości, 1680 mm wysokości, a rozstaw osi to 2825 mm. Ten ostatni parametr przekłada się bezpośrednio na bardzo wygodną tylną kanapę. Również wysocy pasażerowie chwalą C10 ze względu na miejsce na głowę. Bagażnik? Od 400 do 1375 l. Mówimy więc o naprawdę przestronnym SUV-ie, który spełni wymagania nawet dużej rodziny. Za markę Leapmotor w Polsce odpowiada Stellantis, a to oznacza, że klienci mogą liczyć na obsługę serwisową na najwyższym poziomie, a także atrakcyjne finansowanie samochodu, dokładnie takie jak w przypadku innych samochodów tego koncernu. Leapmotor dopiero nabiera wiatru w żagle. W Polsce oferuje nie tylko model C10, ale także miejskie auto T03, a na nasze drogi wyjeżdżają już pierwsze kompaktowe crossovery B10. Leapmotor dynamicznie się rozwija, a na początku października ogłoszono, że z fabryk wyjechał milionowy samochód tej marki. Firma utrzymała pozycję numer 1 wśród start-upów produkujących pojazdy elektryczne NEV.
Wyposażenie może zaskoczyć. Sprawdźmy to standardowe
W Leapmotorze imponuje kompletne wyposażenie. Już w standardzie można liczyć na m.in. na dwustrefową klimatyzację automatyczną, automatyczne reflektory LED, czujniki parkowania z tyłu i kamerę 360, panoramiczny dach, a nawet 12-głośnikowy system Hi-Fi 7.1 o mocy 840 W. Kierowca ma przed oczami wirtualne zegary o przekątnej 10,25 cala, a rolę centrum dowodzenia pełni 14,6-calowy ekran centralny z systemem Leap OS i nawigacją online. Za błyskawiczne działanie systemu odpowiada procesor Snapdragon 8295 znany z flagowych smartfonów. O bezpieczeństwo kierowcy oraz pasażerów dbają poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu, boczne poduszki, kurtyny powietrzne oraz poduszka centralna. Z kolei system Leap Pilot składa się aż z 17 systemów wspomagania ADAS. To wszystko w bazowej wersji C10 Life. W Polsce SUV oferowany jest jeszcze w trochę lepiej wyposażonej odmianie C10 Design, która poszerza tę listę m.in. o ambientowe oświetlenie z funkcją odtwarzania rytmu muzyki, podgrzewane i wentylowane fotele, 20-calowe felgi czy elektryczną pokrywę bagażnika.
Jak działa napęd REEV w Leapmotorze C10?
Hybrydowy Leapmotor C10 REEV wyposażony jest w silnik elektryczny o mocy 158 kW (215 KM) oraz silnik spalinowy (ICE) o pojemności 1,5 litra. Akumulator o pojemności 28,4 kWh zapewnia zasięg elektryczny wynoszący 145 km (cykl WLTP), natomiast całkowity zasięg w cyklu mieszanym przekracza 970 km. W C10 REEV średnie zużycie paliwa wynosi 0,4 l/100 km w trybie mieszanym, oczywiście przy naładowanej baterii trakcyjnej. Nowy SUV działa przede wszystkim jako pojazd elektryczny, z silnikiem na prąd, napędzającym koła. Kiedy poziom naładowania akumulatora spada, silnik spalinowy uruchamia się, aby wytwarzać energię elektryczną, doładowując akumulator i zwiększając zasięg jazdy. Kierowca może wybrać preferowany tryb energii ("Energy Mode") za pomocą komend na ekranie głównym. Dostępne tryby obejmują opcje priorytetowego korzystania z napędu elektrycznego lub zwiększenia mocy w razie potrzeby. C10 REEV może być szybko naładowany z gniazdka. Obsługuje on zarówno ładowanie prądem przemiennym (AC), jak i szybkie ładowanie prądem stałym (DC), umożliwiając odzyskanie połowę swojego zasięgu elektrycznego w zaledwie 18 min.