Volkswagen twierdzi, że nowe Polo ma wszyskie cechy potrzebne do osiągnięcia sukcesu. Auto otrzymało świeższy design i najnowocześniejsze technologie marki. Jest pnadto w każdym wymiarze większe od poprzednika. Dzięki temu zapewnia więcej miejsca dla kierowcy i pasażerów, a także ma znacznie większy bagażnik - jego pojemność wzrosła z 280 do 351 litrów.
Moc jednostek napędowych oferowanych w chwili rozpoczęcia sprzedaży sięga od 65 KM do 150 KM. Po raz pierwszy Polo będzie można kupić na niektórych rynkach z silnikiem zasilanym gazem ziemnym – będzie to nowo skonstruowany 1.0 TGI o mocy 90 KM. Ponadto do wyboru będą cztery silniki benzynowe i dwa diesle, wszystkie wyposażane seryjnie w system Start-Stop oraz odzyskiwania energii hamowania. Mocniejsze silniki będą mogły współpracować z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG.
Oprócz trzech tradycyjnych wersji wyposażenia Trendline, Comfortline i Highline dostępne będą wersja specjalna Polo Beats (m.in. z systemem dźwiękowym o mocy 300 wat) oraz sportowa wersja GTI (z silnikiem o mocy 200 KM).
Auto będzie można wyposażyć dodatkowo w systemy asystujące znane z modeli z wyższych segmentów. Już podstawowa linia Trendline będzie oferowała światła do jazdy dziennej LED z funkcją Coming i Leaving Home, ogranicznik prędkości oraz w system monitorowania otoczenia Front Assist z funkcjami hamowania awaryjnego City oraz rozpoznawania pieszych.
Ponadto do nowego Polo – jako do pierwszego Volkswagena i pierwszego modelu koncernu w ogóle – przygotowano wyświetlacz Active Info Display nowej generacji (patrz galeria zdjęć). Auto będzie również wyposażone w najnowsze systemy multimedialne z ekranami o przekątnej od 6,5 do 8 cali, pokrytymi elegancką, szklaną płytą
W Polsce rzedsprzedaż nowego Volkswagena Polo rozpocznie się już w czwartym kwartale tego roku.