Wytrzymała konstrukcja pojazdu, komplet poduszek i kurtyn powietrznych, systemy ABS i ESP, kontrola trakcji czy czujniki informujące o ciśnieniu w oponach to już standard w nowoczesnych samochodach. Niektórzy producenci oferują jednak dużo, dużo więcej. Debiutująca, druga generacja Tiguana została naszpikowana nowoczesnymi systemami i rozwiązaniami ograniczającymi ryzyko wystąpienia kolizji oraz zmniejszającymi jej skutki w sytuacjach, w których nie można już jej uniknąć.
Nie tylko ochrona pasażerów
Już w wyposażeniu podstawowym SUV Volkswagena posiada monitorujący otoczenie pojazdu system Front Assist z funkcją City, czyli zdolnością hamowania awaryjnego przed przeszkodą. Inteligentne układy asystujące pozwalają uniknąć kolizji w intensywnym ruchu miejskim. W ten sposób auto dba nie tylko o pasażerów na pokładzie, ale również o innych uczestników ruchu. Świadczy o tym również nowa funkcja rozpoznawania pieszych. Gdy system wykryje obecność pieszego na drodze, ostrzeże o tym kierowcę. Jeśli on nie zareaguje, samochód automatycznie rozpocznie hamowanie. Z kolei w chwili zderzenia czołowego bezpieczeństwo pieszego lub rowerzysty podnosi aktywna maska silnika, która delikatnie się unosi. Jeśli uderzy w nią potrącony, między silnikiem a stosunkowo giętką maską tworzy się przestrzeń, zapobiegająca poważniejszym obrażeniom głowy.
Dopłaty nie wymaga również system utrzymywania pasa ruchu Lane Assist. Komputer potrafi rozpoznać kiedy kierowca nieświadomie zamierza zmienić pas ruchu, na którym auto właśnie się znajduje. Dzieje się tak poza terenem zabudowanym, gdy przy skręcie nie zostanie włączony kierunkowskaz. W takiej sytuacji system odkręca kierownicę we właściwym kierunku, ostrzegając o tym prowadzącego i jednocześnie ograniczając w ten sposób przede wszystkim ryzyko czołowego zderzenia. Gdy aktywne są systemy Lane Assist oraz aktywny tempomat (seryjne dla wersji Highline) o bezpieczeństwo dba także Emergency Assist, który w przypadku zasłabnięcia bądź zaśnięcia kierowcy automatycznie przejmie prowadzenie, włączy światła awaryjne i samoczynnie wyhamuje, by nie spowodować wypadku.
Komfort jazdy na najwyższym poziomie
Poza wzrostem poziomu bezpieczeństwem, nowoczesne systemy zwiększają wygodę podróżowania. Nowy Tiguan seryjnie posiada czujniki deszczu i zmierzchu, a na życzenie może zostać wyposażony m.in. w aktywny tempomat z automatyczną regulacją odległości do prędkości 160 km/h (niezwykle przydatny na autostradzie czy w miejskim korku), sygnalizację zmęczenia kierowcy coraz system cofania z przyczepą (parkowanie jeszcze nigdy nie było tak proste). Na parkingu oraz w terenie docenimy system widoku dookoła samochodu Area View.
Ponadto auto można wyposażyć w szereg funkcji internetowych, takich jak: informacje o ruchu drogowym, miejscach parkingowych i stanie pojazdu oraz dostęp do pokładowego sprzętu elektronicznego poprzez App Connect z poziomu smartfonu lub tabletu. Kolejnym wygodnym rozwiązaniem dla fanów nowoczesnych technologii jest schowek do bezprzewodowego, indukcyjnego ładowania urządzeń przenośnych w standardzie Qi. Nie trzeba się już martwić o stan naładowania smartfona. Tiguan to także pierwszy Volkswagen, w którym oferowany jest system Car-Net z nowymi funkcjami, które dodatkowo podnoszą bezpieczeństwo. Układ teraz nie tylko informuje o korkach w czasie rzeczywistym, czy cenach paliw na stacjach, potrafi m.in. także ostrzec kierowcę o przekroczeniu prędkości, poinformować służby o awarii lub wypadku, a także wskazać na laptopie miejsce, w którym obecnie znajduje się samochód.
To jeszcze nie wszystkie nowinki techniczne, które znajdziemy na pokładzie nowego Volkswagena Tiguana. Druga generacja modelu potwierdza, że jest jednym z najbardziej zaawansowanych technicznie kompaktowych SUV-ów na rynku. Na auto już można składać zamówienia. Cennik otwiera kwota 97 980 zł (1.4 TSI 125 KM Trendline). Pierwsze egzemplarze trafią do polskich salonów sprzedaży w pierwszej połowie maja.
Materiał powstał we współpracy z marką Volkswagen.