W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Nowy Volkswagen T-Roc stał się rodzinnym SUV-em
Nową generację bestsellerowego crossovera oparto na zmodyfikowanej platformie MQB Evo. To oznacza, że do T-Roca trafiło bardzo dużo rozwiązań, z których do tej pory korzystali kierowcy nowych Tiguanów i Tayronów. Druga generacja T-Roca znacznie urosła: mierzy 4373 mm długości, a więc o 122 mm więcej niż poprzedni; szerszy i wyższy o 9 mm (odpowiednio: 1828 mm i 1573 mm). Zwiększono także rozstaw osi z 2590 mm na 2629 mm, to aż o 39 mm więcej. To teraz naprawdę spory rodzinny SUV. Za większymi wymiarami poszła też większa przestronność, którą rzeczywiście czuć. Bagażnik ma 475 l pojemności (+30 l). Więcej miejsca jest także na tylnej kanapie głównie za sprawą powiększonego rozstawu osi. Za osobą o wzroście 185 cm może usiąść ktoś równie wysoki.
Wnętrze to połączenie przestronności i nowoczesności
Wnętrze zostało znacznie unowocześnione i robi świetne wrażenie jakością wykończenia, miękkimi powierzchniami i innowacyjnymi technologiami. Deska rozdzielcza jest pokryta specjalnie opracowaną tkaniną, która wraz z oświetleniem ambientowym tworzy przytulną atmosferę. Od wersji Life standardem jest 12,9-calowy ekran i topowa wersja systemu multimedialnego Volkswagena. Nowy T-Roc oferuje m.in. najnowszą wersję systemu personalizacji wrażeń z jazdy Driving Experience Control, który służy między innymi do wyboru profili jazdy i regulacji głośności. Nowością w T-Rocu jest opcjonalny wyświetlacz head-up, który wyświetla ważne informacje, takie jak prędkość lub piktogramy nawigacyjne, bezpośrednio na przedniej szybie przed kierowcą. W długich trasach docenimy dostępny jako opcja elektrycznie regulowany w 14 kierunkach fotel kierowcy ergoActive z funkcją masażu, a po zmroku — matrycowe światła LED IQ.LIGHT oraz oświetlenie ambientowe w 30 kolorach. Muzyki i podcastów można słuchać z systemu audio Harman Kardon, a na liście wyposażenia dostępne są m.in. dach panoramiczny czy trzystrefowa klimatyzacja. Nie mogło zabraknąć też długiej listy systemów bezpieczeństwa i wsparcia z systemami Travel Assist i Park Assist Pro na czele. To zdecydowanie jeden z najnowocześniejszych SUV-ów w klasie.
Hybrydowe napędy i promocyjna oferta
Nowy Volkswagen T-Roc jest już dostępny w Polsce i od razu przyjechał nad Wisłę w atrakcyjnych cenach. Polscy kierowcy mogą liczyć na rabaty do 8 tys. zł, a to oznacza, że w leasingu "Jak Abonament" przy 10-procentowej wpłacie własnej można jeździć nowym T-Rocem od 999 zł netto miesięcznie w ofercie dla firm. Do sprzedaży w Polsce trafiły auta z dwoma silnikami: 1.5 eTSI o mocy 116 KM i 1.5 eTSI o mocy 150 KM. Taki napęd sprawia, że nowy T-Roc jest bardzo oszczędny. Średnie zużycie paliwa wg WLTP waha się od 5,5 do 5,6 l na 100 km. Nikt nie powinien też narzekać na dynamikę, ponieważ wersja 150 KM przyspiesza od 0 do 100 km na godz. w 8,9 s. Oferta T-Roca wkrótce się powiększy.