Na tegorocznych targach pojazdów użytkowych w Amsterdamie zadebiutowała kolejna generacja pojazdu. Zewnętrznie samochód zmienił się nieznacznie w stosunku do poprzednika. Dużo nowego widać za to w kabinie pasażerskiej. Inna jest deska rozdzielcza z czytelnymi zegarami. Zgodnie z panującą modą dźwignię skrzyni biegów umieszczono na konsoli środkowej. Takie umiejscowienie ułatwia korzystanie z niej i umożliwia bezproblemowe przemieszczanie się w kabinie. Projektantom udało się wygospodarować wiele schowków na desce rozdzielczej, w drzwiach i pod fotelami. Szeroka gama wersji umożliwia wybór odpowiedniego do potrzeb wariantu. Ducato sprzedawane jest jako furgon z blaszaną lub oszkloną kabiną oraz jako model ciężarowy z pojedynczą lub podwójną kabiną. Do przewozu osób służą modele Panorama i Minibus, a transport towarowo-osobowy obsługuje model Combinato. Ducato występuje z trzema klasami ładowności: 11 o dopuszczalnej ładowności 2900 kilogramów, 15 mogący zabrać 3300 kilogramów ładunku oraz Maxi o ładowności do 3500 kilogramów. Do wyboru są również cztery warianty rozstawu osi 2850, 3200, 3700 oraz 4050 milimetrów. W zależności od wybranej wersji załadunek możliwy jest przez tylne drzwi dwuskrzydłowe i pojedyncze lub podwójne drzwi boczne.Napęd stanowią trzy jednostki wysokoprężne o mocy od 84 do 127 KM oraz jedna benzynowa rozwijająca moc 110 KM. Z silnikami współpracuje skrzynia manualna o pięciu przełożeniach lub czterobiegowy automat.Za najtańszego Fiata Ducato w wersji furgon z silnikiem 2.0 JTD trzeba zapłacić 73 tysiące złotych. Ceny wersji osobowych zaczynają się od 92 500 złotych za model Panorama z jednostką 2.3 JTD. Kwoty podane są z VAT-em.
Odmieniony Fiat Ducato.
Fiat Ducato pierwszy raz pojawił się w 1981 roku. Od tego czasu sprzedano ponad 1,2 miliona dostawczych Fiatów.