6, oraz dwa turbodiesle 1.7 CDTI z wtryskiem bezpośrednim common-rail, spełniające przyszłe ograniczenia w zakresie emisji spalin.Nowe, silniki 1.6 TWINPORT ECOTEC (moc 85 kW/115 KM) ze zmiennymi fazami rozrządu dołączają do doskonale sprzedającej się jednostki 1.6 TWINPORT (o mocy 77 kW/105 KM). Z silnikiem o mocy 115 KM i pięciobiegową skrzynią biegów Easytronic Astra zużywa zaledwie 6,3 litra paliwa na 100 kilometrów. Źródłem dobrych osiągów jest stała kontrola faz wałków rozrządu. Dzięki systemowi "Cam-Phase" czas otwarcia zaworów jest regulowany w zależności od szybkości i obciążenia szesnastozaworowej jednostki, co zapewnia optymalne osiągi i zużycie paliwa. Nowy silnik 1.6 turbo (moc 132 kW/180 KM), (zastąpi 170 konny silnik 2.0), będzie współpracować z sześciostopniową skrzynią biegów, jest jeszcze bardziej oszczędny. W porównaniu do poprzednika spala o ponad 13 procent mniej paliwa czyli 7,7 litra na 100 km.Nowe silniki 1.7 CDTI o mocy 81 kW/110 KM i 92 kW/125 KM współpracują z sześciobiegową, manualną skrzynią i są wyposażone w układ wtrysku bezpośredniego common-rail, cztery zawory na cylinder, system kontroli mieszanki oraz bezobsługowy filtr cząstek stałych. Będą dostępne od wiosny 2007 roku i zastąpią silniki 1.9 CDTI o mocy 74 kW/100 KM i 88 kW/120 KM. Dzięki momentowi obrotowemu podwyższonemu o 20 i 40 Nm silniki 1.7 CDTI oferują większą moc i niższy poziom emisji spalin.Zmiany stylistyczne w zmodernizowanej Astrze polegały jedynie na dopracowaniu detali. Wersja pięciodrzwiowa, oraz kombi otrzymały szerszą chromowaną listwę z logo Opla. Ten wyróżniający się element dekoracyjny przejmuje kształt przełamania maski silnika i rozciąga się na osłonę chłodnicy, która w tych modelach jest chromowana. Przerwa maski silnika została optycznie zmniejszona. Opływowe zagłębienia świateł przeciwmgielnych integrują zderzak z dynamicznie zarysowanym przodem w kształcie litery "V". Inną nowością wyróżniającą Astrę są tylne światła w trójwymiarowym układzie blokowym oraz chromowane obudowy reflektorów, stanowiące alternatywę dla przyciemnianych kloszy zarezerwowanych dla wersji Astra Sport. W przyszłości dostępne będą również reflektory ksenonowe oraz AFL z dynamicznym doświetlaniem zakrętów. Astra GTC wyposażona jest obecnie w osłonę chłodnicy w kształcie plastra miodu, która jeszcze lepiej podkreśla sportowy charakter tego nawiązującego do wersji coupé samochodu. W przyszłości wersja kombi zostanie wyposażona w eleganckie relingi dachowe z aluminium.Wnętrze pojazdu otrzymało dodatkowe chromowane obwódki przełączników klimatyzacji i radia oraz nowe wykończenie panelu instrumentów i drzwi. Wersja Cosmo obejmuje dodatkowo luksusowy lakier fortepianowy na konsoli środkowej i dekoracyjne panele. Od wiosny 2007 roku dostępny będzie popularny system audio-informacyjny CD 30 MP3, wyposażony w zewnętrzne gniazdo połączeniowe do takich urządzeń, jak na przykład iPod.
Odświeżona
Nabywcy Astry będą mogli wybrać jeden spośród jedenastu silników o mocy od 90 KM do 240 KM. Gamę jednostek napędowych poszerzono o dwa wydajne silniki benzynowe 1.