• Opel Vizor to motyw stylistyczny stanowiący nową "twarz" wszystkich przyszłych Opli
  • Najnowszy koncept zapowiada elektryfikację modeli tej marki
  • Po przejściu do francuskiej Grupy PSA, Opel na każdym kroku pdkresla swoją niemieckość

Strome schody, wysokie rampy, ciężkie, zakurzone powietrze. Każdy, kto wchodzi do legendarnej fabryki Opla w Rüsselsheim, oddycha historią motoryzacji. To tutaj kiedyś powstawały Rekordy, Omegi czy Calibry. W takich warunkach stojący nieśmiało w kącie koncept GT X Experimental sprawia wrażenie, jakby właśnie wylądowało UFO.

Opel, pomimo że ma teraz szefów we Francji, pokazuje, że potrafi zachować indywidualny styl. Jego design nadal musi być łatwo rozpoznawalny i charakterystyczny dla marki z błyskawicą na atrapie chłodnicy. Pod względem wymiarów GT X to typowy kompaktowy SUV. Długość auta wynosi 4063 mm, szerokość 1830 mm, a wysokość – 1528 mm.

Jeśli chodzi o stylistykę, to widać tu mnóstwo nietypowych rozwiązań – mocno wypukły szklany dach, ogromne koła oraz brak klamek i lusterek. Wiele detali, które zastosowano w GT X, ma się już wkrótce znaleźć w produkcyjnych modelach Opla. Dotyczy to przede wszystkim przodu, w którym wykorzystano płaską przezroczystą powierzchnię o nazwie „Opel Vizor”.

Pod tą powierzchnią znajdziemy: światła do jazdy dziennej, matrycowe reflektory, podświetlone logo, jak też kamery i czujniki wspomagające kierowcę oraz umożliwiające realizację funkcji autonomicznej jazdy. To co wygląda jak 20-calowe koła, w rzeczywistości jest 17-calowymi obręczami z ogromnymi balonowymi oponami. Skutek zastosowania takich opon to zwiększony komfort jazdy.

Do wnętrza można się dostać przez 4 elektrycznie obsługiwanych i otwieranych przeciwsobnie drzwi. W środku uwagę skupia Pure Panel. To ekran, na którym są wyświetlane wskaźniki. Wszelkie funkcje również uruchamia się za pomocą tego panelu – nie ma tu żadnego pokrętła ani przycisku.

Opel planuje, że do 2024 roku każdy jego model będzie występował m.in. w elektrycznej wersji. Nie dziwi zatem, że GT X jest w pełni elektrycznym samochodem. Wykorzystano w nim litowo-jonowe akumulatory o pojemności 50 kWh.

Opel GT X Experimental - naszym zdaniem

Jeszcze nigdy Opel nie podkreślał swojej niemieckości i indywidualnego stylu tak bardzo, jak teraz, gdy stał się częścią francuskiego koncernu PSA. Stylistyka zastosowana w GT X ma pokazać, czym będą się wyróżniać nowe modele Opla na tle konkurencji – również tej spokrewnionej.