Do gamie jednostek napędowych Opla Zafiry Tourer znalazł się nowy ekonomiczny silnik 1.6 CDTI ecoFLEX. Nowy motor generuje 120 KM mocy. Dołączył on do turbodiesla o mocy 136 KM, montowanego w tym kompaktowym vanie od zeszłego roku.
Obie jednostki należą do nowej generacji wysokoprężnych silników Opla i wyróżniają się niższym zużyciem paliwa, doskonałą kulturą pracy oraz niewielkim poziomem hałasu. W prasie motoryzacyjnej silnik 1.6 CDTI ecoFLEX zyskał miano "szepczącego diesla".
Silniki te są częścią wielkiej ofensywy modelowej i silnikowej Opla, w ramach której w latach 2014-2018 na rynek trafi 27 nowych modeli i 17 nowych silników. Nowa wersja Zafiry Tourer z silnikiem Diesla jest już dostępna w Polsce.
Zafira Tourer z silnikiem 1.6 CDTI ecoFLEX o mocy 120 KM jest standardowo wyposażona w system Start/Stop, sześciobiegową przekładnię manualną o obniżonym tarciu wewnętrznym, a także system odzyskiwania energii w czasie hamowania, który pozwala ograniczyć spalanie.
W cyklu mieszanym spala jedynie 4,5 l/100 km, emitując zaledwie 119 g/km CO2. Obie wersje silnika 1.6 CDTI montowane w Zafirze Tourer (o mocy 120 i 136 KM) spełniają przyszłe normy emisji Euro 6. Inżynierowie osiągnęli to, wprowadzając opracowany przez firmę Opel układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) BlueInjection.
Podczas procesu oczyszczania gazów wydechowych, do strumienia spalin wtryskiwany jest nieszkodliwy płyn o nazwie AdBlue, będący mieszanką mocznika i wody. Wynikiem jego rozkładu jest amoniak przechowywany na podłożu katalizatora. Tlenki azotu (NOx), które dostają się do katalizatora ze spalinami, są następnie wybiórczo redukowane do azotu i pary wodnej. W ten sposób można zredukować 60-80 proc. tlenków azotu.
Te dwa silniki 1.6 CDTI nowej generacji uzupełniają bogatą ofertę jednostek wysokoprężnych dostępnych dla Zafiry Tourer. Klienci mają też do wyboru dobrze znany 2-litrowy diesel o mocy 110 KM, 130 KM lub 165KM, a także flagowy silnik o mocy 195 KM, z maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm.
W ofercie jednostek benzynowych dostępny jest silnik o pojemności 1,8 litra i mocy 115 KM, a także dwie wersje silnika 1.4 z turbodoładowaniem o mocy 120 KM lub 140 KM oraz jednostka 1.6 Ecotec Direct Injection Turbo o mocy 170 KM. Najmocniejszym silnikiem benzynowym montowanym w nowej Zafirze Tourer jest 1.6 Ecotec Direct Injection Turbo o mocy 200 KM. Obie wersje turbodoładowanych jednostek benzynowych z bezpośrednim wtryskiem należą do całkowicie nowej generacji silników Opla.
Klienci gustujący w jeszcze bardziej ekonomicznym i ekologicznym stylu jazdy mogą wybrać silnik 1.4 LPG ecoFLEX o mocy 140 KM lub 1.6 CNG ecoFLEX rozwijający moc 150 KM.