Ostatni czerwony Viper zjechał z taśmy fabryki Conner Avenue w Detroit 17 sierpnia 2017 roku. Tym samym, wielka legenda nie tylko amerykańskiej motoryzacji, przechodzi do historii.

Pierwszy prototyp Vipera został zaprezentowany w 1989 roku, a wiosną 1992 roku do sprzedaży trafił Viper RT/10 w wersji roadster. W pierwszej wersji Viper miał pod maską silnik V10 o pojemności 8 litrów i mocy 400 KM. Ostatnie produkcyjne wersje mają silnik V10, 8,4 litra pojemności i mocy 600 KM. Viper rozpędza się do ponad 300 km/h, a „setkę" osiąga w 3,8 sekundy.

W ubiegłym roku Dodge zaprezentował aż 4 kolekcjonerskie wersje. Pierwsza pod nazwą GTS-R w pamiątkowej edycji ACR, którą ograniczono do 100 egzemplarzy i malowana jak Viper GTS 1998-R GT2 Champion Edition. Następnie pojawiła się wersja Viper ACR VoooDoo II w liczbie 31 sztuk, Viper Snakeskin Edition GTC – 25 sztuk i ostatnia - Dodge Dealer Edition ACRs - ograniczona do 33 sztuk. Ostatni wyprodukowany egzemplarz stanie się częścią kolekcji.

Ostatnia generacja była produkowana pięć lat, a platforma Vipera, która nigdy się nie zmieniła, przetrwała aż 25 lat -

Główną przyczyną zakończenia produkcji Vipera były nowe amerykańskie przepisy, które od producentów wymagają montowania do samochodów bocznych poduszek chroniących głowę. Ze względu na budowę kabiny i ograniczone miejsce nad ramą drzwi, nie było możliwości zamontowania takich poduszek w Viperze.

Drugim, równie ważnym powodem zakończenia produkcji Vipera była stosunkowo niewielka sprzedaż, która co prawda w ostatnich miesiącach wzrosła, ale należy to tłumaczyć informacjami o zakończeniu produkcji.

FCA obecnie nowej generacji nie planuje, ale nie należy wykluczyć w najbliższych latach powrotu tego modelu w nowej formie.