W klasie Supersport wystartuje Paweł Szkopek. UbiegłorocznyMistrz Polski w wyścigach motocyklowych oraz zdobywca Pucharu Europy 2008 pojedzie motocyklem Triumph Daytona wwęgierskimzespole Factory Racing.

Podczas wolnego treningu jedyny Polak startujący w MMŚ uzyskał 19 czas (1,37.071) na 30 zawodników klasy Supersport. W trakcie pierwszej oficjalnej sesji kwalifikacyjnej Paweł został sklasyfikowany na 21 pozycji (1;36.972). Tuż za nim uplasował się jego kolega z zespołu, Czech Matej Smrz.

Na wyniki drugiego treningu miały wpływ drobne kłopoty z motocyklem, ale mechanicy pracują nad usunięciem usterki przedjutrzejszymi treningami.

Paweł Szkopek: Nie miałem większych problemów z aklimatyzacją w nowej strefie czasowej. Jestem optymistycznie nastawiony przed niedzielnym wyścigiem. Sukcesem będzie zdobycie pierwszych punktów w tegorocznym sezonie Mistrzostw Świata. Podczas dzisiejszych kwalifikacji mieliśmy kłopoty z silnikiem, ale mechanicy do jutraz pewnością sobie z tym poradzą. Konkurencja w klasie Supersport jest naprawdę duża. Wystarczy wymienić Turka Sofuoglu czy Fabiena Forgeta z Francji. W dobrej formie wydaje się być także Australijczyk Gary McCoy, który doskonale zna ten obiekt.

Tor Phillip Island: obiekt położony na wyspie o tej samej nazwie w stanie Victoria w Australii, otwarty w 1956 roku. Ostatnich modyfikacji dokonano około 10 lat temu. Całkowita długość toru to 4km 448 metrów. Najdłuższa prosta ma 900 metrów. Szerokość toru wynosi 13 metrów. Tor posiada siedem lewych i pięć prawych zakrętów. Według Pawła Szkopka jest to tor szybki a jednocześnie dosyć techniczny. Polski kierowca deklaruje, że lubi ścigać się na tego typu obiektach.

Factory Racing to węgierski zespół wyścigowy z siedzibą w Budapeszcie, którego właścicielem jest Robert Balogh. Międzynarodowy ekipa mechaników debiutowała w Mistrzostwach Świata w sezonie 2008. Partnerem zespołu mediolańska firma BE1, która dostarcza wyczynowe jednostki napędowe. Zgodnie z przepisami serialu, motocykle będą wyposażone w wyścigowe ogumienie Pirelli. Motocyklem Pawła Szkopka będzie zajmować się na stałe dwóch włoskich mechaników, maszynę Mateja Smrza obsługiwać będzie zespół trzech czeskich techników.