Następca równie popularnych modeli 205, 206 i 207 w ubiegłym roku został zmodernizowany. Dzięki delikatnym poprawkom stylistycznym auto nadal wygląda świeżo. Jego atrakcyjny wizerunek dodatkowo poprawiają większe możliwości personalizacji oraz bogatsza oferta wyposażenia.
Peugeot 208 - pierwszy z takim wnętrzem
Francuscy projektanci zdecydowali się na wprowadzenie tzw. i-Cockpitu właśnie w niewielkim 208. O czym mowa? O oryginalnej koncepcji wnętrza, która obecnie dostępna jest w wielu modelach marki. Spłaszczona kierownica umieszczona jest nisko, ponieważ nad nią (nie za nią) znajdują się zegary, które dzięki temu są w bezpośrednim zasięgu wzroku prowadzącego samochód. Ponadto kompaktowe wymiary kierownicy poprawiają zręczność wykonywania manewrów.
Projekt deski rozdzielczej jest równie nowoczesny. Funkcję centrum sterowania pełni ekran dotykowy, również umieszczony wysoko. Pod nim znajduje się panel obsługi klimatyzacji. Całość okazuje się praktyczna. Mały Peugeot po prostu ma swój styl. Poza tym wnętrze „208-ki” jest przestronne. Cztery osoby mogą w nim podróżować komfortowo. Bagażnik pomieści codzienne zakupy i pakunki na krótki urlop. Jego pojemność wynosi 285 litrów (po złożeniu oparć tylnych siedzeń wzrasta do 1076 litrów).
Peugeot 208 – nowa rodzina silników
Gama silnikowa powinna zadowolić nawet najbardziej wybrednych, nawet tych oczekujących sportowych wrażeń – dla nich przygotowano model 208 GTi o mocy aż 208 KM! Dla osób szukających komfortowego auta na co dzień do wyboru są trzy trzycylindrowe silniki benzynowe z nowe rodziny PureTech. Konstrukcje o pojemności 1,2 litra generują moc od 68 (tylko w wersji trzydrzwiowej) przez 82 po 110 KM (ostatni turbodoładowany). Dwa mocniejsze warianty można wyposażyć odpowiednio w zautomatyzowaną lub automatyczną skrzynię biegów.
Praktyczniejsza odmiana pięciodrzwiowa dostępna jest również z dwoma niezwykle oszczędnymi silnikami Diesla 1.6 BlueHDi w wersjach 75- i 100-konnej. Masa własna Peugeota 208 wynosi tylko 975 kg, więc nawet najsłabszy motor nieźle radzi sobie z jego napędzaniem. Osiągi i zużycie paliwa prezentujemy w tabeli.
Silnik | 1.2 PureTech 72 KM | 1.2 PureTech 82 KM | 1.2 PureTech 110 KM | 1.6 BlueHDi 75 KM | 1.6 BlueHDi 100 KM |
Pojemność | 1199 cm3 | 1199 cm3 | 1199 cm3 | 1560 cm3 | 1560 cm3 |
Moc maksymalna | 72 KM/6350 obr./min | 82 KM/5750 obr./min | 110 KM/5500 obr./min | 75 KM/4000 obr./min | 99 KM/4000 obr./min |
Maks. moment obr. | 105 Nm/2600 obr./min | 118 Nm/2750 obr./min | 205 Nm/1500 obr./min | 230 Nm/1750 obr./min | 254 nm/1750 obr./min |
Skrzynia biegów | ręczna 5b. | ręczna 5. (zaut. ETG) | ręczna 5b. (aut. EAT6) | ręczna 5b. | ręczna 5b. |
Prędkośc maks. | 165 km/h | 175 km/h (178 km/h) | 190 km/h | 171 km/h | 187 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 13,8 s | 12,2 s (14,5 s) | 9,6 s (9,8 s) | 13,3 s | 10,7 s |
Średnie spalanie | 4,7 l/100 km | 4,5 l/100 km (4,2 l) | 4,3 l/100 km (4,5 l) | 3,5 l/100 km | 3,5 l/100 km |
Emisja CO2 | 108 g/km | 104 g/km (97 g) | 99 g/km (104 g) | 90 g/km | 90 g/km |
Peugeot 208 - dla indywidualistów
Z „208-ki” w łatwy sposób można zrobić auto naprawdę stylowe. W tym celu wystarczy wybrać rzucający się w oczy lakier Orange Power lub jeden z lakierów matowych (kolor biały, srebrny lub szary), które również dają świetny efekt. To lakiery strukturalne o ziarnistej strukturze, odporniejsze na zarysowania, więc można je myć na myjni automatycznej bez używania wosku. Kosztują 2900 zł – tyle samo, co perłowe. Szyku mogą zadać też aluminiowe obręcze kół wykończone błyszczącą czernią Przygotowano również gotowe pakiety personalizacji nadwozia oraz wnętrza (Lime Yellow oraz Menthol White). Z całą pewnością jest w czym wybierać.
Peugeot 208 – bogate wyposażenie
Już drugi z kolei poziom Active (od 53 200 zł) zawiera niemal wszystko, co jest niezbędne w samochodzie o miejskim przeznaczeniu. LED-owe światła do jazdy w dzień, ręczna klimatyzacja, ekran dotykowy o przekątnej 7 cali, radio MP3 z 6 głośnikami i sterowaniem z kierownicy (odtwarzacz CD to koszt 400 zł) czy zestaw głośnomówiący Bluetooth – wszystkie te elementy dostajemy bez dopłaty. Warto zdecydować się na dodatkowy pakiet wyposażenia w korzystnej cenie. Przykładowo w Active+ za 1650 zł otrzymujemy automatyczną klimatyzację dwustrefową, tylne czujniki parkowania i skórzaną kierownicę.
Hatchback 3D | Acces | Active | Style | Allure |
1.2 PureTech 68 KM | 41 700 zł | - | - | - |
1.2 PureTech 82 KM | - | 53 700 zł | - | - |
1.2 PureTech 82 KM ETG6 | - | 57 300 zł | - | - |
1.2 PureTech 110 KM | - | - | - | 62 600 zł |
Hatchback 5D | Acces | Active | Style | Allure |
1.2 PureTech 82 KM | - | 54 400 zł | 55 500 zł | 59 100 zł |
1.2 PureTech 82 KM ETG6 | - | 58 500 zł | - | - |
1.2 PureTech 110 KM | - | - | - | 63 800 zł |
1.2 PureTech 110 KM EAT6 | - | - | - | 68 800 zł |
1.6 BlueHDi 75 KM | - | 62 700 zł | - | - |
1.6 BlueHDi 100 KM | - | 68 600 zł | - | 73 300 zł |
Materiał powstał we współpracy z marką Peugeot.