Testowy Peugeot to auto z litrowym silnikiem benzynowym 1.2 PureTech o mocy 130 KM. Nasi kierowcy testowi zmieniają się co 4,5 godziny, a Peugeot ciągle jeździ, z kilkuminutowymi przerwami na tankowanie benzyny.
Test jazdy non stop prowadzimy autostradami A2 i A1 na 500-kilometrowej trasie Warszawa-Toruń-Warszawa.
Zaczęliśmy w poniedziałek 10 października w południe. Na stracie byli z nami m.in. dwaj kierowcy rajdowi, którzy prowadzili podobny test w 1973 r. – Robert Mucha i Andrzej Aromiński.
Wtedy na autostradzie pod Wrocławiem 8-osobowy zespół polskich kierowców, startując na Fiacie 125p w jeździe non stop, pobił 3 rekordy prędkości: na 25 tys. km, 25 tys. mil i na 50 tys. km.
Test Auto Świata jazdy non stop na dystansie 25 ts. km nie polega na biciu rekordu prędkości, lecz na sprawdzeniu, jak mały, doładowany i mocny silnik wytrzyma trudy podróży, ile spali benzyny, zużyje oleju, jak trudną próbę zniesie całe auto.
Test jazdy non stop jest częścią testu długodystansowego 100 tys. km. W momencie startu do jazdy non stop na liczniku Peugeota było 45 tys. km.
Po jednej dobie jazdy non stop na liczniku naszego testowego Peugeota przybyło 2500 km, pokonaliśmy więc 1/10 założonego dystansu. Auto spisuje się dobrze, a kierowcy testowi starają się mu dorównać.
Informacje o przebiegu test zamieszczamy na bieżąco na fb Auto Świata.