W ciągu 48 godzin zmieniło się 11 kierowców – każdy z nich przejechał 520-kilometrową pętlę Warszawa-Toruń-Warszawa autostradami A2 oraz A1.
Jak zachowuje się testowy Peugeot 308 1.2 PureTech z litrowym, doładowanym silnikiem benzynowym o mocy 130 KM?
Średnia prędkość z dotychczasowych przejazdów non stop to 124 km/h. Średnie spalanie – 7,8 l/100 km. Na autostradzie nie przekraczamy dozwolonej prędkości 140 km/h.
Dotychczas większa część testu prowadzona była w deszczu. Kierowcy skarżyli się na ograniczoną widoczność (zwłaszcza podczas jazdy za TIR-ami), duży wiatr boczny oraz kałuże znajdujące się na autostradzie A1 powodujące zjawisko aqaplaningu.
Po części za niestabilne zachowanie samochodu na śliskiej drodze odpowiadają naszym zdaniem także opony. Na wykonanym bezpośrednio przed próbą przeglądzie (przy przebiegu 45 tys. km) serwis Peugeota wymienił opony na przedniej osi, lecz na tylnej pozostawił te, które są w aucie od nowości.
Peugeota sprawdzamy na dystansie 100 tys. km, a jazda non stop 25 tys. km jest częścią tego dużego testu.
Jak na razie nie trzeba było uzupełniać oleju w silniku. Jedyne co dolewamy poza benzyną to płyn do spryskiwaczy.
Paliwo do Peugeota tankujemy po każdym okrążeniu – na stacji BP w Warszawie. Przerwa w jeździe trwa maksymalnie 10 minut – wtedy silnik nie pracuje. Podczas zmiany kierowców uzupełniamy paliwo, zapisujemy potrzebne w teście dane, sprawdzamy wizualnie stan opon, poziom płynów eksploatacyjnych, czyścimy szyby i reflektory.
Czas przejazdu 520-kilimetrowej pętli to 4 gdz. 15 min. – 4 godz. 30 min. – w zależności od pogody i natężenia ruchu.
Galeria zdjęć
Testoy Peugeot 308 przejechał już 5640 km z aplanowanych 25 tys. km
Test przeprowadzamy na autostradach A2 i A1
Po zatankowaiu benzyny na stacji BP – za chwilę wjazd na południową obwodnicę Warszawy, a potem kierunek Toruń
Wnętrze naszego tstowego Peugeota 308 1.2/130 KM PureTech
Litrowy benzynowy silnik 3-cylindrowy z turbodoładowaniem rozwija moc 130 KM. Jak wytrzyma ciężką próbę? Odpowiedź poznamy za 10 dni.